Äter lister hjälp!!
Min lilla katt Smilla har börjat bli helt manisk när det gäller lister, då menar jag sådana små vita mjuka "rör" av plast eller gummi eller något som sitter i dörröppningar och fönsteröppningar. Hon är helt beroende av dem. Ex.vis en gång när hon hade lyckats ta loss en bit list så tog hon med sig den i munnen till sovrummet för att där putta på den lite och sedan äta upp den. Så hamnade den under sängen och hon fick inte tag på den. Jag tog den och slängde den och efter det blev hon helt galen och jamade och fick panik och letade efter listen. Hon har som tur är både spytt och skitit ut stora bitar list, så jag tror i alla fall att hon har blivit av med det hon ätit. Men jag är rädd för att hon inte ska få ut det och få tarmstoppning eller något. Jag har köpt "get off- spray" och sprayat där lister finns, men hon tar i dem i munnen ändå och då blir det ju bara ännu farligare!
Behöver verkligen få henne att sluta äta lister, några tips?
Precis nu fick jag höra att hon just nu äter elsladdar också!!!! HJÄLP

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en listätare jag med.Diskmaskinen måste alltid hållas stängd annars snor hon den listen också.
Altan dörren som alltid står öppen så här års har numera ingen list.Eftersom att de är farligt om katten får i sig av listen valde vi att helt enkelt plocka bort den.Det blir till att sätta upp en ny när det blir kallare och dörren får då hållas stängd.
Colina är även galen i sladdar så nu har vi tejpat,spika och gömt allt i kabelväg.Sladdlösa möss och tejpade datorsladdar är det som gäller.
Stolt ägare till tre La permer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur gammal är Smilla?
Kanske det är att hon är uttråkad eller att det kliar i munnen/tänderna? Har du testat med tuggleksaker?