Godmorgon Onsdagen den 18 april
Har fortfarande lite spirande vårkänslor trots att det vart lite kyligare igår *L* Men det har ju varit så otroligt skönt i förra veckan och i helgen som var. Jag brukar promenera till och från jobbet och normalt så tar det drygt 20-25 minuter men nu när det har varit så fint väder så har jag släpat fötterna efter mig. Gått och kännt och luktat på våren *L* och varit så himla glad helt enkelt att det som normalt inte tar så lång tid nu tar en timme *s*.
Men det e ju lungt det ska ju bli snö i helgen så då e man tillbaka i ekorrehjulet igen ;-)
Men bortsett nu från min väder rapport från södermalm i Stockholm så är det först jobb som gäller och sedan är det tvättstugan alltid lika kul ;-)
Sen så ska jag fortsätta att ringa runt till sponsorer för våran kattkalender till katthemmet *L*.
Och har jag lite tur så e det sol i eftermiddag så jag och Mojje kan gå ut på innergården och fika en stund ( det gillar både han och jag )
Strawberrie får vara kvar inne men hon brukar nosa och tvätta Mojje för fullt när han kommer in. Jag har förresten fått klappa Strawberrie inte länge men iallafall *s* sakta men säkert.
Ha en bra dag
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Huvudvärk, dåligt humör, deppig. Titti i ett nötskal.
Morgonte och huvudvärkstablett kanske gör susen (vilken kombination)
Vimsan gick ut 05.30 i natt, var in och åt för en liten stund sedan och nu är hon ute igen. Hon ska väl jaga rätt på en Sork, så att hon har något att "leka" med.
Usch vad det ser grymt ut när hon håller på - dom får behandlingen som leksakerna här inne får. Och så lägger hon den vid trappan, så att vi ska se hur duktig hon är och överösa henne med beröm. Som mest har jag sett tre stycken gnagare ligga vid trappan (som vi tagit och smygit bort nedanför bergslänten - alltså kastat dom).
Nej, det börjar dra ihop sig nu. Ska försöka komma på vad jag ska hitta på till min far som 80-års present.
Ha en bra dag.

Vilken JÄTTEFIN kattbild hörru!!! ;)
God dag!
Nu är jag hemkommen. Huvudvärken har släpp, så nu känner jag mig som en människa igen.
Vi har varit och storhandlat. Slutnotan gick på lite över 100 €uro, fast då ingår ett par nya gummiskor i slutnotan.
Dessutom köpte jag avmaskningsmedel (Drontal)till Vimsan. Hon äter och äter och magrar och magrar. Tabletten delade jag och så åt hon den (med milt tvång - måsta stoppa den i munnen och blåsa henne i plytet - för hon försökte spotta ut). Fast Husse sa att hon inte skulle ta det, men det gick utan klösmärken, fräs och blessyrer. Hon fick fiskpaté sedan. Mums tyckte hon. Sedan låg hon en lång stund i mitt knä och bara myste.
Nu ska jag fara till min mor och göra lite nytta i några timmar. Operation rydja ska inledas.

Imorse både regnade det coh snöade när jag stod vid busshållplatsen, gissa om man frös…:/ Några timmar senare kikade solen fram och värmde, men aj vilka kyliga vindar det blåser ändå! Dumma april:(
Lite ärenden har jag uträttat, av varierande rolighetsgrad. Många som fyller år i april är det! Så jag har också fixat lite födelsedagspresenter, roligt:)
Ja, finfin bild på Mojje!
Vad blev det för 80-års present, Titti? Och vad är rydja??
Pia. _Rydja = Röja.
_Du vet. Det där som alla gör (utom jag) på vårarna. Har klippt bort alla torra och döda grenar på min mors Rosenhallon, den ser eländig ut just nu men bara det skjuter skott och kommer blad så kommer den att bli fin. Krattade bort lite löv också.
Om drygt 6 dagar kan jag avslöja vad jag hittat på.
Nu har jag dukat fram för vi ska snart äta (karln min håller på och grillar). Men först ska jag hänga tvätt.
Mojje e självklart jätteglad för dom fina komplimangerna 
Och efter att ha gått till jobbet i snålblåst och duggregn så frös jag i flera timmar efteråt. Sedan när jag skulle hem så sken solen igen så då var allt bra igen men fy vilken blåst.
Har haft tvättstugan och tvättat sängkläder och mattor så himla skönt att få lägga på rent överallt *L* .
Skulle vilja sätta in ett kalas bra kort på Strawberrie oxå men det e så svårt för att jag har vita väggar och hon e ju vit så hon verkar hela tiden flyta in i väggen men ja lägger in en bild iallafall hon e en riktig sötnos iallafall *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Titti, aha, får lägga det ordet till min åländska uttrycks-samling:)