Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 5785 ggr
Moalinn
0

Katter är fantastiska djur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

såhär mitt i natten sitter jag och funderar, tänker mycket på katter, kollar runt bland inlägg här osv. och nu slår det mig att katter är fantastiska djur egentligen. Jag menar, jag har läst om några kattungar som är små terrorister som springer runt överallt och ingenstans och tjocka katter som lunkar lungt fram och hoppas på mat. Dom leker med oss, dom jagar mat själva, vi leker med dom, vi gosar med dom och dom gosar med oss osv. Finns det mer underbara djur? Dom har verkligen ALLT! Finns det någonting man inte kan göra med eller lära en katt? Ibland tänker jag att en häst är som en katt fast något större. Man kan göra mycket med en häst, och det kan man med en katt också. Man måste hålla igång hästarna likaså med katterna. Själv brukar jag tycka det är en ganska bra jämnförelse om man glömmer storleken då Förvånad

Själv så har jag både gråtit och skrattat över katter. Har haft massor med katter som dött under många år men 4 st på tre år ungefär, men har ändå 3 katter här hemma nu som är dom bästa och en av dom är verkligen en kämpe på alla sätt, han har haft krossat lårben, böld i ansiktet osv.. men han lever än! Har även haft en massa kattungar, en hona hon fick 2 kullar och sen en annan hona som fick några kullar, om det var två eller tre.. kommer inte ihåg. Så det har alltid varit fullt hus, kattungar överallt. Mamma sa "Aldrig katt". Ett år senare hade vi 1 katt + 4 kattungar, eller något sånt. 5 år senare, då har vi helt plötsligt 6 katter, vad hände där då? Man kan verkligen inte sluta älska katter, det går inte! En gång ägare till en katt, alltid kattälskare Skrattande

kände bara för att skriva det, är trött så får hoppas att det går att läsa!

kan ni inte dela med er av ett riktigt härligt och roligt minne från era katter? Kanske när någon klättrar i granen? eller kanske såg sig själv i spegeln första gången? Ja, vad vet jag. Jag har MASSOR med minnen som jag gärna delar med mig av, men vill gärna att andra gör det också för finns det något härligare än bus från katter? Skulle inte tro det va.. Flört

(bilden: Nejlika, bondkatt/huskatt, 3 år, långhårig.. ehm, ah.. sådär såg hon ut innan hon blev rakad, hon rakades pga mycket tovor och även för det var skönare för henne.. hennes päls är påväg ut igen, nu är hon korthårig iaf! :))

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ravenkitty
0

Åh, jag känner precis som dig!

Oerhört fint skrivet och en supergullig kisse Skrattande