Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 991 ggr
dragonstar
0

Klickerträna katt

Har frågat detta inne på Klickertränign och tänkte fråga hrä med för att få tipps på vad jag kan mata med. Och se om någon har testat att träna såhär?

jag fick i måndags hem min första egenägda kattunge, hon är en Cornish rex med massor av sprall i sig.

I går kväll kom jag på mig själv att fundera runt att klickerträna henne, och i morse när hon promt vilel ha min cornflakes bestämde jagm ig att pröva.

Jag lär henne nu att koppla klicket med belöning.

Nu nudrar jag om ni har några tipps på vad man kna belöna med, funderar på blötboder men det blir så kladdigt. Jag ska tästa köttbullar men är samtidigt osäker på om henens mage tål det.

Någon som har några tipps?

Tänker mig att jag ska använde klickern som stimmulas och samtidigt lära henen att välja klöspelare och egna leksaker framför soffan. Kanske öven sitt, kom och andra komandon som under utställnign kan vara bra att ha.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Silvestris
0

Jag har också börjat klicka katterna och jag belönar med torkad lever, små köttbitar eller med torrfoder (mina katter får bara torrfoder som godis).

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min katt har jag testat klicka in, han fattade snabbt vad klicket betyddeGlad Han får torrfoder eller kattgodis.

jollycox
0

Jag har sånthär godis. Mina katter gillar det och det känns bra att ge något som inte innehåller massa skit.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

dragonstar
0

Tack massorm ed idee! ska tästa och se vad hon faller för. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

EvaSe
0

Royal Canin har en foderserie som heter Exigent och är till för kräsna katter.

Det använder jag som belöning åt mina katter.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

IceJossan
0

Vad kostar en klicker och var köper man det? Jag har tränat mina katter med hand- och röstkommandon och belönat först med godis (RC Babycat och skinka är superpoppis) och sedan med gos som belöning. Men det vore kul att testa klicker!

jollycox
0

#6 en klicker kostar typ 40 kr. finns både lite billigare och dyrare och dom brukar finnas på dom flesta djuraffärer.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

IceJossan
0

#7 Aha, inte mer? Jamen vad väntar jag på Skrattande

Silvestris
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag betalade närmare 60 kr för min klicker men då är det tre volymlägen på den. Jag tycker att klickers ofta låter högt så jag ville kunna justera volymen lite. Det följde även med en liten instruktionsbok (såg jag i efterhand) där grunderna gås igenom. Men information om klicker-träning går ju att finna lite varstans på nätet.

noir
0

#3 jag ger min katt samma som du. Min katt hatar godis och ska bara äta sin mat vid sin foderplats, men det här godiset blir hon tokig av, hon klättrar gärna upp i knät, står på bakbenen, promenerar några steg på bakbenen bara för en liten bit.

Tycker bitarna är för stora så jag delar dom i lämplig storlek.
Har också tänkt klickerträna mina katter, främst kattungen som kommer hem i morgon men fattar min äldre katt galoppen så ska hon tränas lika flitigt hon med!
Har för övrigt också 2 Cornish rex katter (eller ja i morgon har jag 2, idag har jag 1 haha)