Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3916 ggr
Cheapo
1

Bättre och SÄKRARE sele efterlyses!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag trött på detta. Ikväll är det tredje gången detta händer; att min katt Ansgar's sele töjs ut för att han springer tills kopplet tar slut= han studsar tillbaka lite och selen töjs ut så pass mycket att han kan hoppa ur den. Han var alltså ett hopp från att rymma från selen ikväll, och det har hänt två gånger innan (en gång lyckades han faktiskt att hoppa ur selen, men fick som tur var tag i honom igen). Nu är jag trött på selen som vi har nu (Come with me kitty), och efterlyser därför en säkrare sele. Jag är nöjd med själva konstruktionen på "come with me kitty"-selen, i och med att den är skonsam mot nacke och rygg, men vill helt enkelt ha en säkrare (vet att det inte finns 100%-iga säkra selar, men någon som är säkrare än denna måste väl finnas?). Har ni andra som har "come with me kitty"-selar samma problem eller är det bara vi? Tips på andra selar mottages varmt! Glad

(Se bilden på hur selen har halket ner på honom. När den sitter som den ska så ska den sitta såhär: BILD)

jollycox
1

Jag har nyss köpt puppiasele till mina katter och jag har svårt att se att dom skulle kunna ta sig ur.. visst det går säkert men ganska svårt iaf. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Supinesophie
0

#1 Min kisse kan backa ur sin puppiasele ganska lätt.

jollycox
0

#2 Ja det går nog, mina katter brukar dock inte backa, dom drar frammåt. men har dom väl tagit sig ur en gång så vet dom ju att det går och hur man ska göra..

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cheapo
0

Ja, min Ansgar både backa och drar framåt (speciellt om han blir skrämd). Den selen som jag känner är "säkrast" och som vi haft när han var mindra var en vanlig h-sele, men i och med att den sitter runt hals och nacke tycker jag inte om det, i och med att han ibland drar iväg tills kopplet tar slut och då kan jag tänkte mig att det inte är så skönt med en rem runt halsen.. :/

Cheapo
0

puttar upp i förhoppning om fler tips! Glad

Cindy
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har bytt från "Come with me kitty" till Puppia eftersom mina småttingar gillar att trassla runt i buskar och då funkar Puppian väääldigt mycket bättre.

Den finns i två varianter Soft och Soft Vest varav den senare sitter mycket säkert om man valt rätt storlek. Jag har valt Soft till mina katter och ingen har backat ur den ännu trots panikryck, bergsklättring, busktrassel och trädklättring.

På bilden posar Zathras. (Eller posar… ptjä… tuggar buske snarare.)

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till bild så man ser hur den sitter på ryggen.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cheapo
0

#6 Vekar ju himla bra! Den ser ut att sitta skönt också. Ska absolut fundera på denna då även Ansgar gillar att gå runt i buskar Flört

Cheapo
0

#7 Jag funderar på att köpa en puppia soft vest till min katt nu, men undrar hur man ska mäta. På hemsidan du länkat till så finns det ju beskrivit vilka mått de olika storlekarna har, men jag undrar när jag ska mäta på Ansgar, liksom hur "hårt" ska jag mäta? Ska jag liksom ta måtbandet enda in så att det nuddar hans skinn hela vägen runt halsen/bröstet, eller ska jag mäta lite slappare så att jag kan få in ett finger mellan måttbandet och hans skin? Hmm, det var svårförklarat, hoppas du förstår ändå ^^