Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1391 ggr
Sara1
0

Katten förstör myggfönster

Min pappa har en katt som envisas med att använda myggfönstret som in- och utgång. Hon krafsar lös nätet från ramen. Har någon tips om hur man skulle kunna få henne att sluta med det?

Fridaybrew
0

Så du sållar mygg men katten smiter?    =)  *skojar*

/Fridaybrew

jollycox
0

Eftersom hon har tagit sig ut flera gånger den vägen så vet hon att det går. Jag tänker att det kanske funkar om man sätter ett lager fyrkantsnät innanför myggnätet. om hon krafsar från utsidan också får man sätta ett lager på utsidan med.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Anunnaki]
0

Varför inte installera en kattlucka i myggnätet genom att i ett hörn av myggnätsramen fixa en liten extraram som passar för en kattlucka.Glad

noir
0

är hon innen katt så släng myggnätet och bygg en nätdörr :)

Sara1
0

Tack så mycket för tipsen! Pappa säger att hon bara går ut där, så vi ska testa att häfta fast hönsnät i nederkanten och hoppas att hon ger upp dåGlad

Nädå, hon är inte innekatt utan tycker bara att just myggfönstret är en toppenbra utgång. Mycket bättre än ytterdörren eftersom hon slipper be om hjälp för att ta sig ut!

Rosenlind
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har nyss fått nya fönster med integrerat myggfönster. Det har fungerat bra tills härom natten. Vaknade av att Bobbie krafsade och bet i ett hörn. Jag gick upp och la honom i sängen bredvid oss. Han krånglade sig ur sängen och gick dit igen. Jag gjorde om samma procedur och nu har jag inte märkt att han har varit och tuggat. Däremot är det ju lite trasigt nu men det går att använda ändå som tur är.  Funderar på om man kan smeta på något som smakar illa men som inte är farligt ifall han skulle få för sig att göra om det.