Hjälp Mig Med Lasse!
Snart blr min Lasse 10 månader! Tiden går så fort..
MEN! För några månader sedan började han kissa i min mammas stora blomkruka. (inomhus) Ja, han kan gå på sin kattlåda och nej, han är ingen innekatt. Han kissar alltså i blomkrukan ibland istället för lådan. Han gör det ifall han inte får gå ut eller om ingen är hemma. I ren protest då antar jag men hur ska jag få honom att sluta?
:-(((
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är han kastrerad? Är hans låda ren? Det finns olika sprayer man kan spraya där katten har kissat för att de inte ska göra om det, har dock inte behövt testa det själv..
Plocka lite eneris och lägg i krukan. Ingen katt vill sätta sig då!! Problemet är att man får passa upp för alla blommor gillar inte att man vattnar dem med riset liggande kvar. Men det kanman ju enkelt lyfta upp när man vattnar. Men jag lovar att katten håller sig borta:-)
Kastrerad?
kan man inte näta krukan med något nät?
För flera år sedan skaffade min mor två stora plantor med gigantiska krukor. Våran vuxna katthona var rumsren och hade aldrig gjort ifrån sig någon annan stans än i kattlådan. Men så fort hon fick syn på dessa krukor så skulle hon minsan uträtta sina behov där och bara där. plantorna hann tyvärr dö innan vi kom på någon effektiv metod att få katten att sluta 
~ Bara döda fiskar följer strömmen.
Är han okastrerad eller har en smutsig toalåda har du förklaringen där.
Sajtvärd Katter iFokus

Ja han är kastrerad. Han har heller aldrig gjort sina behov någonstans förutom i lådan och sedan när han fick gå ut. (förutom ett par incidenter när han ver bebis, och kissade i min säng)
Min mamma har oxå skaffat två gigantiska krukor och typ små träd/palmer i. Och det är en av dom som han har bestämt sig för att kissa i då och då:P
Ja, hans låda är ren och fin då han aldrig använder den längre eftersom han gör alla sina behov utomhus.. Men får testa detdär med enris, tack för ideén:-)
Prova med nät eller stora papptallrikar, kanske iof inte finns så stora tallrikar som krukan är.
Han kanske kissar där för att det liknar det han brukar kissa på utomhus.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag har urklippta papptallrikar över dom krukorna som är intressanta att gräva i.

#7 ja den tanken har slagit mig oxå, att han tror att det är utomhus. Men samtidigt tror jag inte han är så " korkad " , som sagt, det är nog i ren protest 
Man kan skala dett yttersta skalet av en apelsin och lägga på jorden också. Men det torkar fort och då försvinner effekten. Fördelen med enris är att dels sticks det väldigt länge och sen liktar det "ganska" länge.