Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1963 ggr
Heidi
0

Vill du ha hjälp med ditt kattproblem?

Hej på er !

På min blogg www.kattfamiljen.se tävlar jag i samarbete med Kattbeteende rådgivaren Helena Johansson ut en Problemkonsultation med hembesök i Stockholms län.

Helena som driver www.kattkontakt.se hjälper katter och kattägare med deras kattproblem som tex kan vara icke rumsrenhet, aggressivitet, stress, stereotypa beteenden m.m

Helena har bland annat utbildat sig i England och har en Advanced Award i Feline Behaviour and Cat/Owner Relationship efter en 10 månaders engelsk universitetsutbildning. Den hölls av en av världens främsta experter på kattens beteende, Peter Neville, som gav henne högsta betyg.

Har du kattproblem, bor i Stockholms län och vill ha hjälp så tveka inte att delta.

För att vara med och tävla maila mig på heidi@kattfamiljen.se och berätta lite kort om kattens problem, kattens ålder, ras, kön och om den är kastrerad eller inte. Helena kommer sedan välja ut en vinnare.

Tävlingen avslutas den 5e juni.

(Har tillåtelse från sajtvärden att skriva om tävlingen här)

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
0

Putt Glad

Heidi
0

putt

Heidi
0

puttar upp

Fridaaaa
0

Synd att hon bara åker inom stockholm.
Hade behövt henne då min honkatt kissar inne trots ren kattlåda osv, eller ja hon kissar på mattor.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Heidi
0

# 4

Helena gör även problemkonsultationer via mail, då med en 5 veckors uppföljning. Detta är dock inte med i tävlingen men du kan anlita henne Glad Läs mer HÄR

Fridaaaa
0

#5 Okej! Tack, ska genast kolla upp det!:D

Heidi
0

#6 Varsågod, hoppas du får en lösning på kattens problem Glad

Har du föressten kollat så att hon inte har UVI? Eller något annat fysiskt problem. Det kan vara bra att kolla detta hos en veterinär och utesluta fysisk sjukdom.

Fridaaaa
0

#7 Har kollat upp det, helt frisk. Men vi fick henne i december 2010, då var hon 12 år gammal. Vet ju inte hur hon var hos förra ägaren (vi kände förra ägaren lite, hon dog tyvärr hastigt därför tog vi över henner). Men hon gör det enbart på nätterna inte på dagarna.

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8testa att ha lyset tänt, hon kanske är mörkrädd eller ser dåligt i mörkret…testa och se om de hjälper=)

Fridaaaa
0

#9 Ok får testa det, tack :)

Heidi
0

Puttar upp {#emotions_dlg.smile}

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#10 hur gick de? fungerade mitt tips?=)

Fridaaaa
0

#12 Japp, nu har hon inte kissat inne på flera nätter, tack!:)

Heidi
0

Vi har nu en vinnare som får en Problemkonsultation med hembesök av Kattbeteenderådgivaren Helena Johansson Glad

Läs mer HÄR!