Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1417 ggr
miagirl40
0

Böld som försvann

Satt och gick igenom min katt, som hade en böld vid magen, jag tryckte och kände lite på den, och helt plötsligt försvann den. Det var som om den löstes upp. Ngn som anar vad det kan ha varit?

Min katt är frisk och leken och äter som den ska.

Mandusius
0

navel bråck kanske*?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

miagirl40
0

Den satt mer i hängbuken som min katt fick efter sterilisering.. men hon verkar ju inte ha ont eller bli dålig?

Supinesophie
0

Kanske är bäst att kolla hos veterinären att det inte är något bråck :/

miagirl40
0

Har varit i kontakt med vetrinär och de sa jag skulle hålla koll på henne, om det var ett bråck så har jag tryckt tillbaka det. Nu är det snart 3 timmar sen, och hon leker för fullt och har precis ätit. Så jag kanske ska stressa ner lite? Jag blir så uppstressad så fort det är ngt och tror alltid det värsta :/

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har haft navelbråck på en katt, upptäcktes i vuxen ålder. Den oppererades bort pga att hon fick ont. var den mjuk?

miagirl40
0

Ja den var mjuk. Hon är precis som vanligt, kanske lite busigare idag när hon fick gå ut på balkongen igen efter den renoverats :)

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 hur gammal är katten? Om det är litet och katten inte har besvär brukar man inte göra något, dessa katter ska givetvis ej avlas på då de är en försvagning.

I mitt fall så kändes den ej som kattunge utan först vid ca 1års ålder. Veterinären sa att navelbråck kan växa men att de inte är jättevanligt.  På min hona kändes den bara då hon stog på alla 4a, då man sträckte ut henne kände man en hård knöl (som en liten utåtavel). Bråcket var som en lillfingernagel.