Katten ensam i kök går inte
Är det bara jag som har en galet matälskande katt som inte går att lämna ensam i kök utan att behöva ta undan precis ALLT som har med mat att göra, för att han käkar upp det?
När jag plockat undan allt sitter han t.om i diskhon och njuter av att slicka rent alla bestick och tallrikar från matrester.. *suck* 
Nätterna får han t.om tillbringa i mitt sovrum (med lådan därinne såklart, som alltid står där) annars är han i köket och härjar..
Nån som känner igen sig?
Vore han inte så satans söt och underbar så vet jag inte om det hade varit lika kul 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hehe. Min ena katt är matglad och har hittat henne förut ståendes med överkroppen nere i diskhon slickandes på matrester (inte så fräsht för hennes del)
Jag såg till att ha allt diskat, så var det "problemet" löst.
Och mat på upptining (kyckling/färs etc) utan att ha skydd över går inte för någon katt. Det som är gott ska ju ätas på hehe :P
Man kan träna katterna att inte vara på bord och bänkar, men tillåter man bord och bänkar och sen langar fram gottigottgott ja då är resultatet rätt förutsägbart =)
Visst även våra katter som har lärt sig att bord och bänkar inte är ok att vara på bryter mot reglerna. Men det är ytterst sällan kanske en gång i kvartalet om ens det. Vi skyddar inte mat inte ens kyckling på tining. Det behövs helt enkelt inte.
Katter är några smarta rackare =)
/Fridaybrew
Har själv en riktigt matglad katt, och hon känns extrem ibland xD Dels så kan hon stå i slasken med framkroppen och äta eventuella rester som spolats bort, sedan om någon tappat lite mat på spisen, då går hon gärna och äter det också.
Det mest extrema jag vet att hon gjort, är dels en dag när vi lämnade köket och hade en öppnad muffinsförpackning… vi hör lite prassel ute i köket, går och tittar, och då har katta alltså lyckats dra ut en muffins ur påsen och sitter och smaskar på den.. :P
Den andra gången så hade mamma gjort i ordning några mackor att ha med till jobbet, och lagt dem i en plastpåse, och placerat dem i väskan, och går sedan in i badrummer för att fortsätta göra sig i ordning… När hon kommer ut, så har då Tuddis lyckats ta sig in i väskan (som i och för sig var öppen), dragit ut påsen och bitit hål på den
Jag har också en katt som går och letar mat, står i slasken och slickar.. Häromdan hade mamma handlat och så står hon och kollar posten och då tar katten skinkpaketet och springer iväg, när mamma ska ta av honom det så morrar han och vill inte släppa men det gjorde han tillslut och paketet var alldeles trasigt. :P Igår hade han sönder en påse med havregryn också
fast det var nog mest för att han gillar påsar. farligt. man får vara väldigt noga att sätta bort alla påsar.
Men när han är på diskbänken så säger vi åt han att gå ner och han har faktist lärt sig det rätt bra. han får ju godis när han hoppar ner. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Mina katter äter det som finns på golvet på deras plats.
Ja, jag tror nog jag får börja göra regler för busungen härhemma!