Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 920 ggr
paow
0

Följa med överallt.

Vad har min ena katt fått för ovana? han vägrar äta, gå och lägga sig odyl - om inte jag följer med honom! Han gjorde samma sak de första veckorna han bodde hos oss, men det är snart 1 år sedan.  När han bli insläppt så kommer han in på mitt rum och jamar, tittar på mig ända tills jag följer efter honom till ex, matskålen. Om jag då går följer han efter, men stannar jag och kollar så börjar han äta, oså måste jag stå där tills han äte färdigt. Samma sak om han ska lägga sig, han vill att jag som följer med och kollar vart han lägger sig - oftast blir det på mitt rum, i min säng där jag sitter vid datorn, och om jag då går iväg - så är han tätt efter!  Det blir som ingen ro för varken honom eller mig. Det har varit så här senaste veckan, och det började i samband med mitt sommarlov, då jag har varit hemma varje dag med honom.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

blondifire
0

låter som om han uppfostrat dig väl.. seriöst,ingen aning varför, kanske tror han du ska "försvinna" igen ?

S*Winsnes Wilda

paow
0

Hah jodu nog har han de.. ja, jag antar att det är något sånt, hoppas han lugnar ner sig igen bara, flyttar hemifrån i sommar - så antingen får han vänja sig vid att jag inte kan vara med hela tiden eller får min syster ta min plats ;)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.