Kom in med Skata
Min kisse kom nyss in med en levande, fullvuxen skata!! dock släppte hon den precis när hon kom in. Den flög in i en utav våra krukor sedan in i fönstret och till sist ut i det fria! Jag tror den klarade sig helskinnad, den skatan lär inte retas med en katt igen. Haha vilken chock jag fick när katten kom in med något i munnen, det tog några sekunder innan jag kopplade vad det var.
Kul att hon fortfarande har massor av energi min lilla 13/14åring :)
~ Bara döda fiskar följer strömmen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jägaren dör aldrig i våra pällsbollar 
#1 så sant så :D men det här var rekord!
Min gamla hona har kommit hem med både kaninungar, fågelungar och möss. Alla levande och fint burna i munnen. Hennes bror är däremot inte lika snäll.
Vilken vacker katt du har! Hade en grannkatt som kom hem med skator när jag va kattvakt. Det var också en hona.
Min jägare Bernt kommer bara hem med döda djur nuförtiden, han har väl lärt sig att om de är levande och inte allt för skadade så släpper jag ut dom i det fria igen xD
#4: Så snälla kunde aldrig vi vara på den tiden jag hade ute huskatter. För de gick ut och fångade djuret igen och kom in med efter ett tag. Gick inte alls att lura brajsingarna hehe ;P
#3 vad duktigt att hitta kaninungar. Jag har bara skådat det en gång i mitt liv, men det var någon katt ute i västra skogen i stockholm. Där kryllar det av kaniner, svarta, vita, viltfärgade you name it.
#4 Tack så mycket! Jag upplever att skator är ett par kaxiga typer, många kattägare har nämnt att skator gillar att utmana ödet då de är övertygade att de aldrig kommer att bli tagna.
Hehe smart katt :D men det skulle jag tycka bättre om, då slipper man se lekbiten och dödshugget.
#7 naww gulle
snacka om att vara koncentrerad!
#8 hihi, jaaa
känner mig lite elak, det såg så roligt ut att jag kunde inte låta bli att småskratta lite
men sen tog jag upp henne och så gick vi in, tänkte det får räcka med dagens äventyr 
men det är coolt att det fortfarande är massa spring i benen i en 13/14 åring! 

En grannes enorma hankatt jagade och släpade hem fullvuxna fältharar
De är ju typ större än katten själv!!
Roligt att hon fortfarande orkar! Riktigt vacker kisse du har :)
Min ena katt jagade allt möjligt förut. Han kunde komma hem med bl.a möss, paddor, fåglar, ormar, ödlor, fisk (!)…jadu allt möjligt. Men skulle faktiskt bli ganska paff om han kom hem med en skata i munnen, haha :P
#10 Men oj! Jag som tyckte min katt va lite galen som drog hem allt :o
#10 När jag var liten så hade vi en katt som också tog vuxna harar. Det är ganska imponerande att de ens klarar det.

#12 Verkligen!
Min gamle Skogis (9 kg muskler)
tog hem fältharar. Han riktigt släpade på dem och fick sätta sig att vila innan han var framme.
/Maria

#14 Haha :D
här om dagen när jag var ute med mindy så blev hon nerbombad av fågelbajs
Och min Rambo blev hemjagad av ett skränande kråkpar idag. Han hade väl tänkt sig er kråkunge som mellanmål kan jag tänka mig.
#12 och 14. Det var inte illa! jag som trodde jag hört allt men icke! mäkta imponerande måste jag säga!
#16 Neej stackars Mindy!
#17 Haha, men inte det kråkparets ungar iaf
Min katt kommer bara hem med bitar av mackor >.<
#19 Va på riktigt? vad underligt 
Ja :/ Sen lägger hon det på mina fötter vid ingången, sedan går hon bort till sin mat skål och vill ha mat. Hon vet jag gillar mackor. kanske hon försöker vara snäll? haha ;P
#21 Haha ;D jo men eller hur, hon gav upp med möss och annat vilt så hon tog reda på vad du faktist tycker om kräsen som du är ;P
haha jag vet inte. Skumt är det i alla fall >.<
#23 Ja mycket, men lite skoj också
! Men sen finns det ju alla dessa kleptomankatter som snor strumpor trosor, och alla möjliga saker.
Mackor är iaf lättfångade….
Jag är ganska förvånad över att ni stoltserar med detta 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#24 Usch ja Haha Som i detta klippet XD
#25 Japp, kanske min katt bara är lat? ;P

#26 Det är ju naturligt, så man får ju se det ifrån kattens perspektiv. Födan de fångar är mycket bättre än kattmaten vi ger (om man inte barfar dem). Men jag tycker synd om de djur som katten dödar men lämnar, eller bara skadar. Äts de inte upp har ett liv släckts förgäves.
Hur man än ser på det, så på det hela taget så lider den fågeln eller kaninen eller vad det nu är katten tar, mindre än vad djuret som finns i fodret du ger det. Såvida du inte barfar med viltkött. Som blivit dödat på första skottet. Fast katten många gånger leker med bytet innan det dödar det.
#26 och det får du vara :)
En del tycker det är fascinerande att se våra pälsbollars instinkter väckas till liv, andra inte.
och tur är väl det, skulle vara så tråkigt om alla tyckte lika.
#26 Måste nog säga att jag håller med.
#28/#29/#30 Det jag främst tänker på är att under mars-augusti ska hundar hållas under sådan tillsyn att den hindras från att springa lösa där det kan finnas vilt (enligt lag) för att ej störa djuren när de har ungar. Då känns det lite förvånande att kattägare är stolta över att deras katter kommer hem med dessa har- och fågelungar/alternativt föräldrar till dessa vars ungar nu svälter ihjäl. Sedan är jag inte inte heller särskilt förtjust i att katter oftast leker med sina byten länge innan de dödar dem om de ens dödar dem alls och dessutom långt ifrån alla gånger äter det de tagit livet av, men det är en annan sak eftersom det pågår året om främst det förstnämnda jag reagerar på.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar