Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2754 ggr
fridava
0

Njurmat i gelé?

Hej,

jag har en kattflicka som vi fick veta var njursjuk i september förra året. Sedan dess har hon ätit olika sorters njurmat, hon tröttnar alltid på maten efter ett tag, och går aldirg tillbaka till dem. Och nu har vi testat all njurmat vi kan hitta…

Men det är inte så att hon blivit direkt sämre, hon har mycket aptit när det gäller viss mat, framförallt "dålig" kattmat i gelé från typ ica. Mina kattor har alltid fått mer riktig mat men eftersom det är det enda hon verkligen vill äta nu så är det bättre än inget tänker jag.

Men det känns inte så bra att ge henne sådan mat så jag tänkte om någon här har något tips? Jag har googlat massor efter olika sorters njurmat men mest hittat de jag redan testat. Men jag frågar i alla fall här om någon vet om det finns någon njurmat i gele? och då inte paté eller bara sås? Paté vägrar hon och de vi hittat i sås har hon slutat äta. Eller finns det i alla fall någon mat som är bättre än icas som vi bör testa? Antingen någon annan sorts närliggande vetrinärmat eller om det finns någon djuraffärsmat i gele som är bättre?