Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 790 ggr
wickedshadow
0

Överrens med andra katter?

Jag hat en honkatt på snar 7 månader. Min mamma har hemma hos sig två stycken vuxna katter, och nu ska hela min familj åka iväg en vecka och jag ska vara nattvakt. Grejen är bara att det är en bit bort från mig och eftersom jag bor så nära mitt jobb hos mamma tänkte jag stanna där hela veckan för att slippa onödiga bussresor. Hur tror ni det funkar om jag har med min katt den veckan? Det är en honkatt och en hankatter mamma har och min är honkatt. Funkar det att ha med henne? Tänkte mest för hennes egen skull för att hon ska få sitt sällskap och mat. Tror ni det kommer funka tillsammans med de andra katterna?

UlrikaD
0

Det är ju helt omöjligt att säga egentligen. Är alla kastrerade?

Ibland tar det ju några dagar för nykomlingar att bli accepterade. Men det kanske är såpass stort att du kan dela av ifall de inte funkar ihop. Så är de ändå på samma ställe, men behöver inte umgås ifall de inte vill.

wickedshadow
0

Min Är inte kastrerar men de andra två är. Jag är lite tveksam inför ho nkatten hos mamma, hon är ganska fientlig mot andra katter. Fräser och morrar. Hankatten tror jag dock inte det är problem med

Erina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj, det är jättesvårt att säga. Kan gå alldeles utmärkt och det kanske inte funkar alls. Är katterna kastrarade är oddsen på att det ska funka betydligt bättre. Har katterna träffats förr, om inte så kan ni ju göra ett besök. Räkna med fräs och lite viftande tassar Glad. Din katt är ju väldigt ung, men är hon fertil och de andra kastrerade kan hon bli stöddig. Kemin dem emellan är a och o.

UlrikaD
0

Testa och se helt enkelt. Men var beredd på att du kanske måste dela av.

Jag har aldrig haft några problem med att introducera mina till nya katter. Men jag vet folk som haft väldiga problem, så det är nog individuellt från katt till katt.

wickedshadow
0

De har inte träffats före. Som sagt är jag inte orolig för hanen, mer för den vuxna honan. Min katt vet jag inte hur hon fungerar, men tänkte göra ett besök en dag och se. Fungerar det inte får hon vara på mitt run, sen får hon utforska när de andra är ute. Min mamma bor i hus så de katterna är mycket ute. Kommer inte låta min gå ut dock, både för att hon är okastrerad och för att jag bor i lägenhet och ite får gå ut där. Får väl se hur detta går!

wickedshadow
0

Nu är jag och lilla Nala hemma hos mamma. Går faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra. Hanen var som jag trodde. Lite nyfiken men tillbakadragen. Honkatten är rätt sur, väldigt på sin vakt. En liten snabb fråga. Jag har fortfarande nala i selen, ska jag fortsätta med det tills de blir lite lugnare?

UlrikaD
0

Varför har du henne i sele inomhus? Det kan göra att hon istället känner sig mer osäker.

wickedshadow
0

Jag hade faktiskt ingen aning hur jag skulle göra, plus att min mamma var så rädd och insisterade på att jag skulle hålla henne i koppel. Men jag har släppt lös henne, de har faktiskt inte hoppat på varandra än. Mest bara fräst, "morsan"-katten har mest visat min lilla vem det är som bestämmer :)