Matvägran vid värme
Nu när det är så himla varmt så äter inte mina katter! Främst är jag orolig för kattungarna som snart är fyra månader. De äter inte lika mycket som vanligt samt att en av kattungarna nu hade lös avföring och spydde lite :(
Vad ska man tänka på? Har torrfoder framme nu hela tiden för att de ska kunna äta när de vill, annars äter de främst Barf liknande mat samt blötmat (som de även får men de äter ytterst lite)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När det är som varmast ute och innomhus är jag mycket noga med att alla 7 vattenskålar är rena och byter färskt vatten minst 3 gånger dagligen, Det har jag varit mycket noga med, för det kan lukta riktigt surt av vattnet som står framme för länge och där trivs säkert illa magbakterier. Mina katter äter inte i vämen endast nattetid då det är svlare.
Att servera torrfoder till katter som inte är van det måste det bli jättesmå portioner annars kan magarna protesta.

#1 Det har alltid funnit torrisar framme, de föredrar det andra men är van vid maten.
Ska ställa fram mer vattenskålar… Det finns en del och de får vatten i badrummet men några fler ska fram :)