Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 6041 ggr
Browniegirl
0

Tappat päls på ena örat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran ena norska skogskatt har kliat mycket på ena örat nu under en längre tid, och nu har hon tappat nästintill allt hår på just det örat och blivit himla torr där, lite " fjällig " eller hur man ska beskriva det, väldigt torr som sagt. Någon som vet vad det kan vara? Är det för att hon kliat sig så ofta? Eller är det något annat? Har googlat men hittar inget konkret som stämmer in. Vi brukar rengöra öronen på våra katter regelbundet oxå så. Det andra örat är lite torrt på insidan, men inget utvändigt. Hon är lika pigg, glad och gosig som vanligt, och både äter och dricker precis lika mycket som vanligt, men jag blir ju orolig för min lilla tjej..

Kanske ska tillägga att hon är innekatt.

Josefa
0

Ringorm ?

Browniegirl
2

Ringorm tror jag heller inte att det är Rynkar på näsan

Det är jättesvårt att veta, och det blev inte lättare nu när jag ringde och hörde efter vad det kunde va, för tjejen jag fick prata med sa - " Jaa, jag vet inte vad det kan vara, det kan ju bara vara att det klias lite, avvakta och se, det är nog inget farligt ska du se " .

blondifire
1

kolla dom för skabb, innekatter kan få det oxå. annars är det ofta ett tecken på foderallergi..

S*Winsnes Wilda

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"har kliat mycket på ena örat nu under en längre tid," - och det har du ignorerat utan att fundera på att hon kan ha svamp eller kanske skabb i örat? Aldrig slagit dig att en tripp till en veterinär kan vara bra?