Vänja katterna vid ny kattunge
Vi har precis fått hem vår nya kattunge. Hon är 10 veckor gammal.
(Yes, det är två veckor för tidigt, men speciella omständigheter föreligger, som gjorde att vi var tvungna att ta hem henne)
I alla fall … hon är tuff som få. Riktigt kaxig t.o.m.
Vi har två stycken katter sedan tidigare som är två år gamla. (Syskon, hanne och hona).
Vi har låtit de vistas i olika delar av huset än så länge, så lillpyttan får tid att vänja sig vid sitt nya hem. Dock har vi låtit de hälsa på varandra under några minuter då och då de senaste dagarna.
Grejen är den att de två stora katterna inte verkar beredda att acceptera den lilla ännu. Det värsta är att de verkar snarare rädda för henne, än försöker sätta henne på plats?
Lill-pruttan är nästan för kaxig. Trots sin lilla storlek kröker hon rygg och steppar emot den större katten utan att visa någon rädsla, varvid stor katt nr 1 eller nr 2 backar, morrar och springer och gömmer sig?
Det är inte riktigt vad jag förväntade mig. Trodde stora kissarna skulle försöka sätta lilla på plats.
Någon som har något bra råd för att underlätta tillvänjningen vid varandra? :-)
Vilka omständigheter? Och blev det godkänt när det ansöktes om tillstånd? Vore bara spännande att se hur man kan få godkänt så pass för tidigt.
Annars vänjer dom sig nog efter ett tag. Vill ni kan ni alltid pröva t.ex feliway.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godkänt med stöd av veterinär. Samma veterinär som kommer följa upp kissen framöver med hälsokontroller och vaccinationer .
Tack för tipset om Feliway. Ska testa några dagar till och om det fortsätte strula testar jag kanske med Feliway. :-)
#2 Okej det handlar om något djurskyddsärende då eller? Vore bara intressant att höra vad som krävs för att få det godkänt. 
(Är iFokus nå irriterande när den tar bort halva texten man skriver? :P)
berätta hur som helst gärna mer. Vore intressant att höra.
Att katterna fräser en de är bara normalt, så förhoppningsvis slipper du köpa feliway