hittat en katt nu ... =)
hej igen :) har nu funnit en katt igen :) hon är en halv lång hårig katt tjej :) hon har en aning skogskatt i sej sa ägaren o mamman finns o se på plats :) skall o se på katten på söndagen o betalar 400 för henne de är rimmligt tycker jag … hon vart den mista av katterna i storlek :)
jag har pratat med katt ägaren i tel o hon verkar vara seriös katt ägare … så jag e glad … äntligen fann jag en katt åt mej är såå happyyyy …
http//www.raakisliv.blogspot.com
läs gärna :D

vilken sötnos 
Lycka till med henne :)

Hon är jättesöt oavsett om hon har ras eller inte i sig. hon är en vacker huskatt endå 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
tack så hämst mycket efter lite problem så fann jag katt åt mej … heh… lägger upp mer bilder i mitt album då jag fått katten …

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Söt lillkatt men jag tycker ju inte att uppfödaren är seriös.Säljer man ovaccinerade,obesiktigade och ej ID-märkta katter är man inte seriös.
Stolt ägare till tre La permer
Man är över huvud taget ingen seriös kattägare om man föder upp katter så okontrollerat. Är föräldraparet testat för div. genetiska sjukdomar? Vet de om vem som är pappan till ungarna?
Blir lite förvirrad, är detta den tredje katten du bestämt dig för? Läste tråden om den som de begärde 1000 kr för, som du valde bort. I den tråden sa du att du skulle vänta på den som du först tittat på (den var 2 veckor bort) Vad hände där?
Hur som helst, lycka till med kissen! :)
#6 ja du den som kostade 1000 kr köpte jag ju då inte pga att det inte finns rasen i katten som ägaren påstog o den andra katten tar jag ej när hon inte är 12 v hon är bara 9 o sist i går sa dens katt ägare att vi kunde ta katten redan det gör jag bara inte … katten skall vara 12 v .. denna katt jag köper på söndan är 11 och jag hämtar henne senare men åker o ser på katten på söndag o betalar katten så hon är min …
Nej, självklart ska man inte ta en katt som är yngre än 12 v, det som förvirrade mig var att du skrev att du skulle vänta på den tills den hade åldern inne då det inte blev den som kostade 1000 kr. Undrade därför varför du valde bort henne trots allt.
Supersöt :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
En jättesöt kattunge. Kom bara ihåg att försäkra den. Det kan du göra innan du får hem den så snart du tingat den. Det är en karens på 3 vekcor för sjukodm men olycksfall gällerfrån dag 1.
Det finns 5 bolag som föräkrar katter (djur)
Agria
Dina försäkringar
If
Folksam
Sveland
Av dessa är det Sveland och Agria som enbart försäkrar djur. Titta på deras hemsidor och läs och ta det som du tycker verkar vara bäst. Är det något du vill veta om Agrias försäkring så kan du pm:a mig då jag själv har den men inte är ombud.
Lycka till med kattungen

Söt kattunge men glöm det där med rasinslag, så gott som alla långhåriga katter påstås ha ena eller andra långhårsrasen i sig utan att det ligger någon som helst sanning i påståendena.
Köp henne för att hon är en söt och rar huskatt, seriös kattägare tycker jag inte att personen är om hon vore det skulle hon:
1. Inte ta huskattskull
2. Sälja kattungarna vaccinerade x2, id-märkta och besiktigade.
Jag tycker du hellre skall erbjuda dig att betala ett högre pris (brukar kosta kring 650 per kattunge/kullpris) mot att hon åker och vaccinerar åtminstone en gång, id-märker och veterinärbesiktigar ungen.
Då vet du att kattungen du får är frisk när du får den och du slipper också släpa iväg med kattungen till veterinär det första du gör för att få den vaccinerad. Även innekatter kan få både kattpest och kattsnuva!
Ps. GRATTIS till sötnosen!
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
jag tänker själv föra henne till vetrinär osv … det vil jag liksom sköta själv .. och försäkra skall jag henne åxå.. de viktigt… ifall de händer henne nåt då blir de billigare.. jag är jätte glad att jag får katten :) lite sällskap åt mej när jag e ensam alla dagar … :) då min sambo jobbar ..

Du bör nog inte betala henne innan du hämtar henne - man vet aldrig med folk. En handpenning, ja, men du KAN bli blåst på hela summan och det är ju onödigt.
Hoppas nu att detta är din blivande livskamrat och att allt klaffar :) :)
Monica: Vem är det? Såg helt hemskt ut i ögonen 
#12: Sällskap i FEMTON år jag hoppas verkligen du tänker så. Och det är inte bara sällskap - det är dyrt. Hoppas du tänker så också men det förväntar jag mig.
Om du inte får katten med dig hem se till att få ett skrivet kvitto på summan du erlägger.

En stackars lillkatt som också såldes ovaccinerad.Tänk om folk kunde ta till sig informationen att katter SKA vaccineras x 2 hos uppfödaren innan flytt.Att bara komma inanför dörren på ett djursjukhus en heög kostr 1800 sen kostar undersökning och medicin extra till så summor upp på 10-15 tusen är inget problem att komma upp i.En katt som inte är vaccinerad kan man inte försäkra mot kattpest och kattsnuva.
TS se till att din katts uppfödare vaccinerar kattungen innan flytt.
#12 vad är det osm e så dyrt .. ?? du måst säkert ha mer än en katt eftersom du tycker att det är såååååååå dyrt o ha katt…
det var väl ett jävla tjat om vaccination jag säger ju att jag skall vaccinera katten och försäkra henne… orkar int med er ,,, ni e ju värre än på vovve sidan trodde den var värst men den här sidan toppar den sidan med .. ni vet precis här inne hur ni får en mäniska o bli ledsen :(((
#19 Vi vill bara få katten att må så bra den kan.
Mer seriösa uppfödare vaccinerar, avmaskar, idmärker och veterinärbesiktar sina kattungar. "Uppfödaren" till denna kull är inte alls seriös.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Snälla ni! TS är glad över att ha hittat en katt, håll er till ämnet!
Ni förstör bara för TS!!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag ser ingen som varit elak mot TS.Hon får råd om vad som bör göras med katten innan den flyttar för kattes skull och för TS skull.Det är inte skoj att ha sjuka oförsäkrade katter.

Jätte söt misse. grattis till den. =) Hoppas att ni skall trivas tillsammans.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#22 Nej det är jag medveten om, men har TS frågor och funderar ställer hon nog dem. Men hon skriver att hon ska vaccinera osv själv, tycker inte att det spelar någon roll om man vill göra det själv eller inte? Huvudsaken är att det blir gjort tycker jag.
Det spelar som sagt stor roll om katten vaccineras innan flytt eller ej. Läs länken.
Det var ju någon här inne på iFokus som skulle fixa allt själv, men katten hann få kattsnuva i samband med flytten.
Och då kommer ju heller inte försäkringen gälla allt, inte ens om det bara är symptom som liknar t.ex kattsnuva.
Och det är ju jättebra råd så att TS är medveten om det åtminstone.
Jättefin katt. Hoppas det går bra den här gången. Men finns det tid skulle jag personligen be uppfödaren att åtminstone påbörja vaccineringen innan flytten.Och veteterinärsbesiktning. 
Lycka till med kissen!
ja tack till alla nu som har gätt sååååå fina råd.. men de stanna ju inte ens i det ämne jag skrev om ville bara bäretta om min katt o de blev ju ett himla halåå om nåt helt annat … sku va trevligt om ni sku kunna hålla er ti ämnet o int börja o babbla en massa annat … jag var väldigt glad men känner mej mest ledsen efter att ha läst alt ni har skrivit … … känns int kul vet ni vill bara ge råd men gräns med det åxå tycker jag …
aa jo tack 21 för att du hjälpte mej lite där uppskattar de en kram… sänder jag dej ..
o nu förtiden är de en jäkla massa prat om vaccination hit o dit hur klara sej katterna förr då ???? min pappa har 4 katter o han har aldrig vaccinerat dom o dom e inne o ute. .. jag tycker att de här med vaccination är kanske lite överdrivet .. men ifs nutida värden e full av bakterier se bara på barn dom får en massa alergier mm mm int var de så förut allt e för steriliserat nu så därför behövs de vaccinationer hitan o ditan..
OK. Med det menas alltså att du inte har tänkt att vaccinera kisse, utan bar skrivit det för att det låter bättre.?.
#28. Chansen finns naturligtvis att katten klarar sig bra utan besiktning, vaccinering och chip också. Precis som många småbarn också gör utan cykelhjälm.
Poängen är på denna sidan att vi generellt sett inte bara vill att katten ska klara sig ok, utan vi vill den dess allra bästa. Barn i Afrika klarar sig överaskande bra på ris och vatten också… precis som småbarn utan hjälm, men om och när det väl händer något så är inte motståndskraften ens i närheten av en som fått bättre start och förutsättningar… och har man då haft chansen och närheten till det barn det drabbar, att förhindra och förebygga detta…
Vaccination, kastrering mm är en slags säkerhet både för dig och katten och ett tecken på att du bryr dig om och älskar ditt djur och vill den det allra bästa.
Lycka till med det lilla yrvädret och hoppas för er bådas skull att du kommer att älska pyret tillräckligt mycket för att vilja den dess allra bästa. :)
#29 Desto mer katter, desto större smittorisk för det första.
Och många som inte vaccineras klarar sig tack vare dom som vaccineras.

#30 det menar jag inte alls … läs vad jag har skrivit eller behöv du linser fram till glasögorna ??? som jag sa tänker vaccinera henne och försäkra henne på agria har redan kollat upp de sakerna .. om ni nu sku sköta ert själv o int angachera er så mycket i andras affärer jag tror nog jag är kababel o ta hand om min katt är trots 35 år redan .. puuh de här är ju värre än lekis …
Fast det är du som gör det hela till lekis. Du tolkar alla inlägg som inte applåderar dig som påhopp. Som i alla andra diskussioner tas här också upp sidospår i ämnet. Det behöver inte innebära att du blir klassad som mindre vetande.
#34 vänligen tänk på ditt språk, gäller i flera av dina inlägg.
jaha så jag skall vårda mitt språk … enligt mej så har jag inte hotat nån här ínne … har bara besvarat inlägg …
# 37 har inte skrivit att du hotat någon. Att vårda sitt språk är att inte använda sig av svordommar och liknande. Det är något vi förväntar oss av ALLA här, ett vårdat språk. Och även av dig.
TS: Idag vet man mer om kattens sjukdommar än förr och man vaccinerar inte katterna bara för att skydda sina egna katter. Utan också för att hindra spridningen av kattsnuva och kattpest till andra katter.
Jämför tex. med polio som vi vaccinerades mot förr. Nu har vi lyckats bli av med den sjukdommen tack vare massvaccineringen och nu behöver vi inte vaccinera våra barn mot polio längre…
(Rätta mig om jag har fel, hinner inte dubbelkolla dessa fakta.)
#39 Min son blev vaccinerad mot det för 3 månader sedan :)
Mvh,
Catarina
#40 då hade jag fel. Något liknande var det iaf. ;-)
TS: har du varit och kollat på kattungen än?:) Något planerat namn? :)