Aktivera en lat katt!
Skrev nyss en tråd om mina katter som käkar blommor :)
Har funderat och tänkt att de kanske behöver mer aktivering.
Den ena är ju lätt att aktivera, använder en vippa bara så springer hon runt som en tokig.
Men hanen kan man vifta med vippen framför och han ligger bara där och tittar som att jag är tokig 
Hur aktiverar ni katter som är kräsna med leksaker?
För jag kan köpa en ny leksak så duger den nån vecka sen tycker dom den är tråkig!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Laserpekare funkade för min latmask 
Som #1 skriver, laserpekare brukar få igång även de lataste katter!
Sedan att katterna tycker att leksakerna blir tråkiga efter en tid, ge dem inte alla leksaker på en gång och ha inte alla leksaker framme hela tiden. Jag har vissa leksaker som jag bara tar fram någon gång i veckan och som de bara får ha medan jag är med, till exempel en pinne med en råtta i ett snöre på, den vill jag inte att de leker ensamma med eftersom de kan trassla in sig och fastna i snöret. Med deras övriga leksaker (de har hur mycket som helst känns det som och mer hittas hela tiden i takt med att man till exempel dammsuger under soffan
) har jag bara ett antal framme åt gången. Sedan byter jag då och då. När de tröttnat på leksakerna de har framme kommer nya och då blir det jättekul, sedan kan man slänga fram de "gamla" igen och då är de roliga igen. Så finns det såklart vissa leksaker de aldrig tröttnar på, men det märker man ju.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gör som#10 o tar bort en del o tar fram nya o då är de helt till sig länge. Snören o sådant som de kan äta o som kan fastna i tarmarna lekar jag själv med dem så det är spännande när jag tar fram dem ur garderoben.
Har köpt en laserpekare idag, så det ska prövas i alla fall, se om jag får fart på latisen 
#5 Blev det någon fart? 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jodå men han blir trött fort!