Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2417 ggr
ramgona
0

blir en annan katt :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hopp igen nu så har det uppståt problem med den andra katten vi sku ha så de blir en annan katt i stället :) en maincorn blandning sååå bedårande  :) den ska vi troligen hämta i dag eller i helgen får se  …   lägger in en bild på lill sötisen  :)

http//www.raakisliv.blogspot.com

läs gärna :D

Mona22
0

maine coon heter detFlört Jättesöt kisse du kommer få hem.Kyss.

Hoppas den är 12 v. Lycka till med din söta kissekatt.

Josefa
0

Vad blev det för problem med den andra katten? Nyfiken!!

[Emma--]
0

ah såg den annonsen. För det priset hoppas jag dom är åtminstone vaccinerade och idmärkta. 

Men gissar på att det knappast blev någon HD-röntgen innan.

Jättesöt katt !

ramgona
0

jo den är 12  v … den andra katten vi skulle ta är bara 9 v och ägaren sa att de va ok om vi sku hämta den  idag .. jag anser att man INTE  tar en katt under 12 v … #3 den är en blandras  mellan maine coon och nåt annat .. men söt är hon dock är lite nytt för mej har ej haft nån katt med ras i förut bara bondkatter …  vi ska o se på katten i dag ..  :) är jätte glad …

Mona22
0

#4 bra inställning.. det är ju dessutom lag att de måste vara 12v.

Nu vet jag inte vad katten kostar men hoppas den är vaccinerad och sådant precis som #3 skriver.

Nu kan du ju inte veta om det verkligen är raskatt i den om inte någon av föräldrarna har stamtavla. Har det det så vet man men ibland luras folk och hittar på att det är rasinblandning bara för att kunna ta mer pengar för den. 
Huskatter kan vara både kort och långhår utan att ha skogis eller maine coon i sig.Glad

ramgona
0

hon kostar en 1000 lapp … skall fråga efter o få se papper osv … jo jag vet att de finns folk som luras o de är ej trevligt …  men jag skall kolla upp det idag … o hoppas på att de har nå sorts papper hemma  :)

ramgona
0

jag meijla kvinnan vi ska söka katten ifrån dom e avmaskade men inte vaccinerade eller så hon sa att det inte behövs registreas pga att dom är blandisar pappan vet dom inget om pga att honan e utekatt … hmm undrar jag nu sen om honan e maine coon … nå de ser jag  ikväll … hoppas de int e nå fuffens…

ramgona
0

hmm fick ett meijl till nu säger ägren ti dessa katter att hon inte garnterar att de finns mainecoon i katten  :( pga att hon inte har papper på hennes hon katt … hmm undrar nu hur jag skall göra verkar lite konstigt de där  hur kan man begära 1000 kr på en katt om man int är 100% säker på att de just finns den rasen i katten … e lite besviken just nu .. får väl leta vidare ..

line84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men det är ju så att din katt är en huskatt oavsett om någon av föräldrarna är en maine coon. Väldigt söt katt iaf! Lycka till med henne! :)

[Emma--]
0

#8 Men man ska ju inte ta mer pengar för att det kan finnas någon speciell ras i. 

Personligen skulle jag inte betala 1000 kr för en katt som bara är avmaskad. Utan då skulle jag kräva att katten blir vaccinerad åtminstone. Jag skulle antagligen hellre erbjuda att ge kanske 1500 för en katt om den är vaccinerad, idmärkt och veterinärsbesiktad innan leverans.

För det är inget konstigt pris så länge det är gjort allt det jag skrivit ovan.

Josefa
0

Tycker inte heller du ska betala 1000 spänn för en katt som inte alls är vidgjord. Uppfödaren vet inget om vem pappan till ungarna är och h*n vet inget om mammans bakgrund. Och dessutom har h*n ljugit om att det är main coon i dem. Bara för att kunna lura till sig lite mer pengar på katterna, av lite mindre erfarna köpare. Snacka om oseriös uppfödare. Kräv att katten blir vaccinerad, märkt och besiktigad innan den hämtas.

Signe-Jonna
0

Många kattköpare blir lurade av såna här bedragare. Köp en raskatt istället, eller vänd dig till att bra katthem. Många oseriösa typer ljuger ihop att det finns raskatt i deras huskatter just bara för att de ska kunna ta tusenlappar för dem och då är kattungarna sällan eller aldrig vare sig vaccinerade eller chippade eller något annat. Skulle inte förvåna mig om vederbörande ljuger om avmaskningen också, för det är väl antagligen för dyrt att köpa maskmedel! Skrikandes

Svartasaga
0

Fy vad arg jag blir då jag läser om människor som skaffar/får kattungar med sin okastrerade utekatthona och sedan inte tar hand om kattungarna på bästa sätt, dvs vaccinerar, avmaskat, märker och besiktar dem.

Sedan att denne säljare försöker ljuga om rasinblandning och tror sig få mycket betalt för det utan att ens veta vem pappan är. Din kisse kan ha alla möjliga nedärvda åkommor och bli mycket dyr i längden med självrisker och mediciner.

Tycker du skulle antingen ska kräva vacc, bes, avmask (bevis!) och märkning eller så se dig om efter en seriös uppfödare alternativt katthem för de  gör allt det med sina kissar innan de får nya hem.

ramgona
0

jag köper ej katten hon blev ju vansinnig på mej o sa att katten redan vart såld vilket jag då inte tror på utan hon vart sur bara för att jag som köpare ville veta saker och ting .. det blir den katten vi först tänkte o hon är en vanlig bondkatt men ack så söt :) men vi väntar i 2 veckor till innan hon hämtas för då är hon 12 v..

hon jag meijla om den dyra katten .. så sa till mej i mailet att hon bara sakt att de är blandras katter men i rubriken står  maincon blandisar snacka om falsk marknads föring jag vart väldigt ledsen ,, o jag kan garantera att jag inte kommer o va den enda som frågar frågor om katterna hon säljer skall hon då svara  lika elakt åt dom åxå o upphäva köpet bara för att man frågar saker o ting de är löijligt..

tycker det är fel att folk gör så där  o hon sa även att jag ej är en sann djurvän om jag ifråga sätter summan på katten  hahahahah säger jag bara … så idiotiskt ,.. enligt mej men ledsen vart jag ju oerhört men var glad efteråt att jag ej for i väg o köpte katten utan frågade  då fick jag ju veta vad hon igentligen var ute efter …

Josefa
0

Du ska inte vara ledsen för att det inte blev något köp. Att hon blev så sur för att du ställer frågor tyder på att hon inte har rent mjöl i påsen. Synd på katterna, men om hon det blir enkelt för henne att sälja kattungarna, så kommer hon att fortsätta på detta viset.

Neonova
0

#14 Ja tänk att det bara krävdes lite seriösa frågor för att hon skulle visa sitt rätta jag. Bra gjort!

Hoppas att det går bra med den nya katten. Glad

blondifire
0

#14 jättebra gjort. anmäl annonsen oxå, vi är såå många som gör detta bla pga att det är falsk marknadsföring o iaf jag har då fått svaret att inga har anmält att dom känt sig lurade pga just sånt här !!! kommer det från dig nu som faktiskt blev o känner sig lurad kanske dom börjar tänka..

S*Winsnes Wilda

Svartasaga
0

Bra gjort! Och jättelyckatill med den andra missen :)

ramgona
0

nu har jag anmält annonsen till blocket jag tycker det är fel att göra så mot mäniskor jag khoppas ingen köper dessa kattter eller om dom gör de så att hon ens sänker priset på katterna .. eller har ett betyg på att de finns rasen i denna katt jag hoppas folk har så mycket vett att fråga frågor av denna köpare ,,,, FRÅGA KÄRA NI SÅ VET NI !!  låt det inte gå som de nästan gick för mej tänkte bli lurad BIG TIME !!  ..

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#19: "jag hoppas ingen köper dessa katter" så de har inte rätt till ett hem bara för att säljaren luras? Okej att det är falsk marknadsföring men oavsett vad folk försöker lura i köpare att katten har för ras i sig så är en blandras en huskatt ändå. Finns aldrig garantier.

[Emma--]
0

#19 Nej det borde inte vara att priset sänks. Det borde vara att hon gör mer för dom små kattungarna innan dom säljs. 

För det där är trots allt huskatter, att det är en ras inblandad ska inte göra någon skillnad i priset. Eller tycker du det?