några tips på bajskatter?
Min katt har börjat bajsa här och där, jag har börjat tröttna på det, vet ej vad jag ska göra för att det ska sluta ?
har 2 st lådor,tar klumpar var dag i båda lådorna så dom är aldrig fulla.
Förs började det med enbart brevid en av lådorna. Men nu kan de även vara på andra ställen… finns de tipps hur man kan göra så hon ej bajsar på andra ställen än i lådorna?
Jag ser ju inte de var gång… för om jag ser de säger jag ju till henne.. men jag ät ju inte hemma hela dagarna, plus så sover jag, då kan jag ju ej säga till henne.
För säger jag i skarp röstläge "NEJ DIVA!" går hon där ifrån o går och bajsar i lådan. Min andra katt gör behoven där man ska göra dom.
Hon är 2 år och har hållt på såhär i ca 4-5 månader(sen nov/december 2010), men blitt värre nu senaste månaden.
Tacksam för snälla men ändå hjälpsamma svar :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är hon kastrerad?Ser bajset normalt ut?
Lägger in en länk till KattStatus sidan där man tar upp problemet med katter som kissar och bajsar fel.
Stolt ägare till tre La permer
Vad hände för 4-5 månader sedan. En katt blir inte bara helt plötsligt icke rumsren. Tänk efter noga.
Kastrerad?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Nej, hon är faktist inte kastrerad, ska ta och göra de på henne, men tror du att de kan bero på det då?
Bajset ser normalt ut, nån gång har de vatt löst men mest normalt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att hon är fetil kan mycket väl spela in.Se till att få henne kastrerad så snart som möjligt så att bajsandet inte blir en ful ovana.
Stolt ägare till tre La permer
Okej, ska göra det! Hopas de bara är det som behövs. 
Tack för alla svar. Min andra är ju kastrerad, så kanske därför han inte håller på så, den okastrerade är en hona (hon som bajsar)
Ring i morgon och boka tid.
Jag har en katt som bajjar fel emellanåt. Han vet också när han gör fel och blir han påkommen så går han på lådan efter tillsägelse.
Däremot så vet jag varför han göra det. Han är sjukt kräsen på att det ska vara rent i lådan. Helst så skulle han ha en egen låda, men det blir ju svårt att få de andra katterna att förstå att "just den där lådan är enbart avsedd åt skorpan" ;)
jaså, jo de är ju inte lätt! 
min mamma hade henne i 2 veckor, nu har jag haft henne i snart 3 veckor, och hon har inte bajsat alls mer än i lådan på dessa snart sammanlagt 5 veckorna!!!