Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2001 ggr
wickedshadow
0

norsk skogskatt

I sommar börjar jag jobba och kommer även ha jobb efter det, så i slutet av sommaren funderarjag på att köpa en liten kattkompis till min kise och jag är väldigt sugen på en norsk skogskatt. Är det någon som har några tips med dessa? Eller kanske hänvisa till någon hemsida med info?

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Menar du norsk skogkatt? dvs renrasig med stamtavla?

här är ifs en sida där du katt hitta uppfödare: http://www.skogkattslingan.com/

wickedshadow
0

Tack! Är så grymt sugen på en, så när jag har jobb kommer jag överväga att skaffa en. Dessutom kan det vara kul för min katt att få en kamrat ju!

LaSadie
0

Som sagt heter rasen utan ett s i mitten :) Men vi har kattungar nu till salu och det finns en iFokus sida för Norsk Skogkatt http:://norskskogkatt.ifokus.se som du kan kolla in på :)

wickedshadow
0

Ja, men jag vill säkerställa att jag har råd med två. Jag börjar jobba om en månad och från och med augusti kommer jagha timanställning, och då kommer jag överväga att skaffa en till. :)

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag väntar kull som kommer vara leveransklara i börja på sept.Glad

kolla gärna in S*Winsnes Wilda

under kullar hittar du deras halvsyskon " Blessed" kullen,kan få en bild av hur dom kommer se ut.

S*Winsnes Wilda

wickedshadow
0

Vart är detta någonstans? Och om jag frågar en annan fråga. Jag har inget körkort, finns det en katt längre bort måste jag åka tåg eller buss för att komma dit. Hur långt är LÄMPLIGT för en kattunge att resa? Jag är belägen i Karlskrona.

blondifire
0

Jag bor i göteborg. tåg funkar bra. katter kan klara långa resor om man underlättar för dom. jag har t ex själv hämtat kattungar i örebro, där är det bra m tåg för du kan ofta ta ut dom o ha dom i knäet. sen flyger ju kattungar när man exporterar.. allt går ju och lösa.

S*Winsnes Wilda

wickedshadow
0

Okej! Ja, jag vill bara ha lite insikt, ifall att jag inte skulle hitta någon här utan kanske en tågresa på 3-4 timmar bort. Hur underlättar man tågresan för en katt på bästa sätt?

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

självklart. ger gärna råd o tips om kullar närmare oxå vars uppfödare j känner. ofta sover dom under tågresan,jag brukar ha m sele o ta ut dom i knät eller så vill dom titta ut. det man ska tänka på är o boka djurkupe.

såhär låg min Ozzy från örebro till gbg när jag hämtade honom.

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

#8 En bra bur. Gärna lite större så man kan ha en liten låda med sand i (typ glasspaket). Sen som #9 säger, ha på sele och boka i en djurkupé så de kan gå omkring och kolla. Våra katter har jamat lite första biten och sedan ligger de bara och väntar på att det hela ska vara över.

wickedshadow
0

Tackar! Jag tar gärna emot tips, har intebestämt när dock, men förhoppningsvis i höst, antingen september eller något senare. Beror helt på pengar och tid. Men som sagt, jag tar gärna emot tips i vilket fall som helst!

Sissi
0

Här finns tre fina Norska skogkatter till salu: www.svartträskets.se

/Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

wickedshadow
0

Vilka bedårande små varelser alltså! Är så grymt sugen verkligen!

Sissi
0

#13 Vart bor du någonstans?

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

wickedshadow
0

Jag bor i Karlskrona :)