Erinran mot veterinär
En veterinär har fått en erinran. Ska försöka ta reda på vem det är men jag har mina misstankar åt ett par tre håll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
är erinran betsamma som en "röd prick"… hade et veterinärstation nära mig som enligt hörsägen fått många röda prickar…tyvärr fortsatte veterinärkliniken att vårda djur :(
Kan man kola om veterinärer/kliniker fått många prickar, att de finns med i ett register?

Besluten är ju en officielll handling så den kan vem som helst begära ut.
Mer info finns på http://www.vetansvar.se/introsida/
Stolt ägare till tre La permer
Det var som jag anade nämligen samma veterinär som för några år sedan orsakade att en hingst förblödde när just denna veterinär hade kastrerat den. Även den gången fick han en erinran. En annan gång hade han sytt ihop en katta som han kastrerat så dåligt att operationssåret gick upp efter ett par dagar och alla tarmar ramlade ut men tjejen som ägde katten petade in tarmarna. lindade in katten i en handduk och åkte till veterinären som fick skölja tarmar och lägga dem på plats. Denna händelse anmäldes inte.
Undrar hur många erinringar det krävs för att mista legitimationen?
Har ni gissat att denne veterinär inte får peta på mina katter?
Helt otroligt att sådana bara ska få en erinran o bara fortsätta. Blir så förbannad men de som utreder fallen verkar vara vänner till veterinärerna för mesar ju bara med. Är det så att de som utreder kanske har någon typ av relation o håller varandra om ryggen eftersom det inte leder till att de får sluta.
Konstig människa som ej anmälde det med katten, pga av sådant slipper de undan. Djuren kan ju inte tala !

Samma sak med läkare igentligen. Det var ju en som stoppade upp fingrar i tanter för att ta pulsen, han jobbar tex fortfarande, även efter det att han åkt dit ännu en gång.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Men under händer. I Mora miste en läkare sin legitimation. Bedrövligt att folk som har människors och djur liv i sina händer får göra fel om och om igen utan att något änder.

Legitimation blir man väl i princip aldrig av med.