Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1562 ggr
[FrHulda]
0

Kvällen innan avlivning

Jag kanske blivit medlem för sent för att få svar, men det var först idag jag fick provsvaren som visar att min älskade katts njurar lagt av och det inte finns nåt att göra. Imorron f.m. ska vi till veterinären. Han har dragit sig undan en vecka. Legat i min garderob. Idag har han bara varit utanför EN gång. Har ställt in vatten och mat till honom men han vill inget ha längre. Hur gör jag kommande långa natt? Det är ju ett helt naturligt beteende att han drar sig undan. Ska jag störa och gosa eller bara låta honom vara ifred? Ska jag vaka under natten för att visa att jag finns eller känner han att jag ligger i sängen nära garderoben?

hanna-linnea
0

Gud vad sorligt! :(

jag har ingen erfarenhetsjälv av sånt men ifall jag skulle varit i den situation skulle jag vilja vara med katten. Men det kanske inte katten vill?

Ifall du inte mår bra skulle ju du inte vilja vara ensam.

Har som sakt ingen erfarenhet men så tänker jag.  :(

hanna-linnea
0

ifall du inte mår bra skulle ju du inte vilja vara ensam, i alla fall inte jag *

siddelina
0

Vad tråkigt att din kisse är sjukRynkar på näsan och att du måste ta steget att ta bort honom. Min erfarenhet av sjuka djur är att de vet och förstår vad som är på gång. Känner du att du vill gosa och hålla i honom, så tycker jag att du ska göra det. Han känner att du finns i närheten även om låter honom vara ifred och det kan hända att han självmant kommer fram för att vara hos dig.

Kram Mia

[FrHulda]
0

Jag förstår du hur menar men det är ju ett nedärvt beteende hos dom att dra sig undan vilket han tydligt gjort. Att jag behöver råd beror på att jag verkligen inte vill störa honom om han har behov av att vara ifred. Tyvärr kan vi inte prata med varandra så det är jättesvårt. Önskar han ville vara med mig i sängen men han vill bara ligga i garderoben…Rynkar på näsan

[FrHulda]
0

Tack Mia! Jag vill inte rubba hans beteende och jag tror absolut att han vet vad som komma skall. Kan inte med att ta ut honom ur garderoben när han ändå väljer att gå tillbaka efter 5 minuter. Vill ju inte att han ska tillfredställa MINA behov…. Så svårt!!!

Signe-Jonna
0

Låt honom ligga på den plats han själv valt. Håll dig i närheten och titta till honom med jämna mellanrum. Du kan ju klappa honom när han ligger på den plats han valt, om han inte har något emot det förstås. Stackarn mår förstås blä när njurarna lagt av.

IceJossan
0

Usch så sorgligt :(

Låt honom vara i garderoben du. Uppskattar han din uppmärksamhet när han får ligga där inne så tycker jag att du kan ge honom den. Verkar han störas av din uppmärksamhet, vänder bort huvudet och visar att han inte vill, då bör du nog lyssna och låda honom vara ifred. Jag förstår att det måste vara fruktansvärt, och att det kommer bli en mycket lång natt :(

[FrHulda]
0

Är jättesvårt att bestämma om jag ska unna mig att sova för att kunna vara lugn o stark imorron när han ska få somna i min famn, eller om jag ska vaka inatt.

Rumblebee
0

Usch vilken jobbig sits Rynkar på näsan Det du skulle kunna göra, är att göra plats (om du inte redan har plats), på golvet precis brevid garderoben, och lägga ned madrassen där, så kan du ju vara hos honom hela natten, även om du skulle somna.

Fast det beror ju även på hur han reagerar? Verkar han gilla din närvaro och klappar?

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle låta kissen vara på sin valda plats, försök att sova så du är jättestark i morgon.  Styrkekram tänker på dej

Josefa
0

Gråter

[FrHulda]
0

Jag kommer nog på nåt men sömn förstår jag att jag måste gå… och han ligger ett par hyllor upp så det blir inte närmare än till sängen. Kram alla och varmt tack!

[FrHulda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han fick välja själv och kom inte till min säng som stod nära nära. Har varit tyst nästan hela veckan denna otroligt pratglada katt. Men idag på morgonen har han "pratat" vilket i mina öron mer låter som "jag mår inte bra". Så det ska bli skönt att få hjälpa honom senare under f.m. Första gången för mig. Mina andra två katter har dött i "olyckor", så det här kommer att bli en tung dag. Tack gode god för att underbara kattälskande vänner jag har. Avslutar inlägget med att åter tacka er alla och lägga ut en bild på min älskling.

Signe-Jonna
0

Vila i frid söta kissen! Gråter

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

RIP lille misse

hanna-linnea
0

R.I.P Gråter

Josefa
0

Sov så gott pojken.

siddelina
0

Underbar liten kisse, som nu har det bra och slipper sina plågor.

Kram Mia