Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1827 ggr
[Anunnaki]
0

Låst kattlucka, haha, sade katten

Jag har kattluckor på två ställen. Katterna måste gå genom båda för att kunna komma ut. Den första luckan hade ingen spärr utan när katterna inte fick gå ut stängde jag den med en ribba. Efter att jag nätat in min veranda behövdes en lucka till och då köpte jag en som kan ställas in så att katten kan antingen ut eller in, åt båda hållen eller så är den helt stängd från båda hållen. Kattluckan ställde jag in så att katterna kunde gå in men inte ut.

Jaha, sade Trisse-katt, fult trick men detta fixar jag. Så lade han sig på rygg och med hjälp av klorna öppnade han luckan inåt samtidigt som han ålade sig ut.

Är så man ska göra, sade Smirre-katten och med ett lite modifierat sätt öppnade han också luckan och försvann ut i kvällsmörkret.

Nu har flera katter lärt sig hur man gör och dessutom på köpet lärt sig hur man öppnar den första luckan.

Är det någon som har förslag på bra kattlucka eller förslag på hur man gör en själv som inte katterna kan överlista.

AnneN
0

haha, ja de är inte dumma katterna Skrattande

Kanske kan du göra en kattlucka med gångjärn som bara går åt ett håll?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Anunnaki]
0

Luckorna går ju bara åt ett håll men de öppnar den mot sig med hjälp av klorna när de ligger på rygg eller står med bakbenen på var sida om luckan.

AgnetaB
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Smarta kissarCool

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ha ha underbara missar Skrattande även om till mattes förtret