Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1352 ggr
wickedshadow
0

Avmaskning av kattunge

Jag har ju som sagt köpt en kattunge som blir 5 månader nästa måndag. Den förra ägaren har varken avmaskat eller vaccinerat och nu har jag bokat en tid för vaccinering. Blev rådd att avmaska iallafall en vecka innan (ska dit fjärde maj) och nu undrar jag lite här. Jag vet att man köper medel på apoteket, men vilket är bäst till en kattunge på fem månader? Och sen har jag aldrig avmaskat tidigare, vad ska jag tänka på?

Jourhemmet
0

Har ungen varit ute med mamman? Har den det så är det Milbemax som gäller om inte så kan du köpa Banminth.

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker väl egentligen att det är dumt att avmaska i förebyggande syfte (eller vet ni säkert att kattungen har mask?)

Anyway.. Om katten har svårt att gå med på att svälja tabletterna så lägg dem långt i munnen och håll huvudet bakåt. Mina brukar svälja ganska fort då. Eller mosa och lägga i något kanske..
Pillrigt med piller Glad

Cheapo
0

När jag gav min katt avmaskningstabletter mosade jag dom i lite kokad torsk, och då slank tabetten ner lätt som en plätt Flört

Jourhemmet
0

Banminth är pasta så den är lätt att få dom att ta. Bara smeta in på tassen så slickar dom sig rena. Jag tycker absolut att man ska avmaska sina kattungar.

blondifire
0

håller med. köp pastan.

S*Winsnes Wilda

wickedshadow
0

Hon har varit ute i sele ett par 4-5 gånger. Vad ska jag ta då?

Jourhemmet
0

Det räcker med Banminth då. Milbemax om hennes mamma bjudit henne på möss och dyl.

wickedshadow
0

Nu har jag äntligen fått pengar, så nu ska jag åka till apoteket och införskaffa banminth så att jag kan avmaska min lilla kise! Wish me luck! :D