Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4428 ggr
Cazzos
0

Hjälp! Minskad aptit

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Noggis har typ inte ätit på ungefär 2 dagar, han har druckit lite vatten, och igår så spydde han 4 gånger.

Hans njurar är dåliga så han kissar ganska ofta, det har inte så mycket med vätska att göra längre, dock bara en del.

Antingen så har han tröttnat på sin mat eller så är han sjuk. Jag måste prata med mamma imorgon och fråga om vi kan åka till veterinären nu i veckan och göra en hälsokontroll.

Vad ska jag göra för att öka hans aptit?

Jag köpte sån där Purina Gourmet Oxkött till honom för 1-2 veckor sen och sen så köpte jag 2 till i förrigår, de där pyttesmå aluminiumburkarna, han älskar den! Så jag ska köpa 2 stycken imorgon som han ska få äta så att han åtminstonde inte svälter ihjäl..

Jag vill gärna att ni svarar på min fråga ovan och inte börjar diskutera att jag ska besöka veterinär osv. Jag vet att jag måste göra det nu, och jag vet att ni gillar att diskutera hela inläggets innehåll. Jag uppskattar det men nu vill jag att ni svarar på min fråga, med all vänlighet. Glad

Gipzy
0

Ge honom det han vill ha! En katt som inte ätit på två dagar kan ta skada av det, i synnerhet en såpasss gammal katt med dåliga njurar dessutom. Har du testat A/D eller någon form av Recoveryfoder? Dom har hög smaklighet och är särskilt anpassade för sjuka och dåliga katter.

Men oavsett, om du med säkerhet vet att det är NÅGOT han vill ha, så bara ge honom!!

Lycka till nu, det är inte roligt när det blir såhär med en gammal dålig misse!Rynkar på näsan

IceJossan
0

Truga med allt du kan hitta - rått kött, blodpudding, A/D-mat, räkor, yoghurt, ja allt du kan hitta och få tag i för att försöka få honom att äta nåt. Pyttelite är bätre än ingenting.

Man kan köra vitamintillskott med band annat B-vitamin för att höja matlusten, men jag har ingen aning om hur bra det är att ge till en katt med dåliga njurar. Men det kan du ringa veterinären om och fråga, till exempel Strömsholm som har gratis rådgivning dygnet runt.

Cazzos
0

Han åt faktiskt lite mat imorse! Skrattande

Han var säkert så hungrig så han åt något över huvudtaget istället för att svälta ihjäl, det handlar ju om överlevnad när man e katt Tungan ute

Men jag ska ändå åka och köpa 2-3 Gourmet-burkar (de små) idag

chilisalsa
0

När jag själv hade vinterkräksjuka spydde min ena katt under samma period som jag inte behöll något. Kan ha varit slump såklart men jag undrar om inte de kan drabbas av det också. ? Att man inte äter eller ens har ett uns av matlust då är ju inte så konstigt.

Medarbeterare på Kost

AgnetaB
0

Om du vill ha i lite mera vätska också så är det ju bra att lägga i några droppar vatten i blötmaten. Lurar mina på så sätt.