Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1991 ggr
[Anunnaki]
0

Nu har jag varit dum

I går kväll kom Smirre inte in till kvällsmaten. Jaha, tänkte jag, har han nu börjat gå till sitt revir i skogen igen. Tog bilen och åkte iväg. Gick längs skogsbilsvägen och ropade och ropade men igen katt. Ingen katt i dag heller. Iofs inte så konstigt för han går aldrig hem utan väntar på färdtjänsten. Åkte iväg ikväll igen men ingen katt.

Så började jag dra mig till minnes att jag varit in i ett par av uthusen. Öpnnade första dörren, ingen katt men när jag öppnade den andra dörren så kom det en fin katt och gick ut. Jag hade alltså stängt in min lilla älskade Smirrekatt. Katterna brukar gå in och ut som de vill i det uthuset för det saknas en bräda på ett ställe men Smirre har gått upp lite i vikt i vinter så han kunde nog inte komma ut.

Nu får ni väl skratta åt mig eller gräla på en så slarvig matte. Smirre har nu iaf fått fläskkarré till kvällsmat.

Jourhemmet
0

Då tror jag att du är förlåten Skrattande

Josefa
0

Se där, det lönar sig att ha en slarvig matte. Han har säkert haft jättekul i uthuset.

Vosjes
0

Jag gjorde någonting liknande för ett tag sedan fast då hade jag låst ut honom på balkongen och stod och klättrade upp på garderoben. Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Imasy
0

Usch, jag råkade stänga in en av mina i min pyttelilla klädgtarderob för nåt år sedan. Hon blev sittandes där i 12 timmar. Usch vilket dåligt samvete jag hade.

[walkinbeauti]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nog får man dåligt samvete även om det är oavsiktligt gjort ,men fläslfilen fick nog honom att glömma och njuta lite god mat istället Glad

Adalissa
0

Det verkar inte vara någon större fara skedd :)

Jag har lyckats låsa ut min ena kisse på balkongen en gång när det var vinter. Jag for iväg och handlade och när jag kom tillbaka undrade jag var han var så jag gick runt och letade och ropade. Till slut kollade jag balkongen och där låg han på yllefilten och hade det så mysigt så :)
Men numera kollar jag alltid innan jag stänger balkongdörren :P

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Rumblebee
0

Själv har man lyckats stänga in en katt i kylskåpet för flera år sedan (var inte alls en lång stund, 15-20 min på sin höjd), kommer inte ihåg vad det var jag gjorde, men katten slank in utan att jag såg det.

Elshira
0

Här hemma på gården så är det många som går in och ut i uthusen, och har en brorson som älskar att rota runt där. Katterna är alltid nyfikna och vill springa in så man får stänga dörren ordentligt, men ibland så kommer någon in ändå om någon slarvat lite.

Numera är uthuset det första stället vi letar på om de inte kommer till "läggdags", så har de otur får de sitta där i högst 12 timmar.Men det är ett fullstort boningshus så de har saker att undersöka länge innan de tröttnar i.af!

Hakuna matata!

Jina
0

Uscha. Pappa råkade stäga in en grannkatt i garaget i vintras. Garaget öppnas max en gång i månaden vintertid.

[Anunnaki]
0

Det är ju tur att jag inte är ensam med att stänga in en katt. Lite straff fick jag iaf för jag körde bilen en mil alldeles i onödan. Men de små missarna är så kvicka att ibland hinner de smita förbi benen när man tittar åt en annat håll.

pillan33
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner mig lite tvungen att berätta något som kunde ha gått väldigt dåligt nu när vi endå är inne på det ..

För ett par år sen när min katt bara va liten skit så hoppade han in och la sig i smutstvätten (i tvättmaskinen) och min käre mor hann inte se det så hon slog på tvättmaskinen och går ut ifrån badrummet.. några sekunder efter hör vi ett konstigt ljud och mamma springer till tvättmaskinen och får upp luckan fort som tusan. Lilla milo hade redan blivit blöt och fått tvättmedel på dig (kanske t.om i sig) men som tur är gick allt jättebra och han luktade ljuvligt i flera dagar efter =D haha låter hemskt men han mådde hur bra som helst dagen efter så det var ingen större skada skedd.

pillan33
0

#11 på sig* ska det naturligtvis stå =p

AgnetaB
0

#11 Ja det är otäckt o sker dödsolyckor med tvättmaskin då o då.

Tur det gick bra denna gång.

pillan33
0

#13 Ja, vi hade verkligen tur som hann upptäcka det i tid.

PlusPlus
0

´Har råkat stänga in en av mina i min garderob där jag har bl.a. handdukar. Han går och lägger sig och säger ingenting, inge jamande, krafsande elr ngt. Han bara lägger sig till ro. Så kollar ofta flera gången innan jag stänger garderoberna :P Han gör verkligen inge ljud ifrån sig. Min andra katt vrålar rätt ut bara av att bli utstängd från toan om jag är där. Ännu värre om hon blir sittandes i en garderob :P