Vad är färgen?
Jag tycker den ser ut att vara bruntabby på min skärm iallafall :)
Bruntabby skulle jag också vilja säga.

Blåtabby med rufism tror jag på. Är det en hona eller en hane?

Absolut blåtabby, med rufism som #5 skrev. (Med rufism menas det beiga som annars är ljusgrått eller nästan vitt, se exempel på katt med väldigt lite rufism).
En bruntabby är svartmönstrad med bruna till grå nyanser på det som inte är svart. Din kisse är gråmönstrad med beiga nyanser på det som inte är grått.
Se skillnaden, här är en bruntabby.
Man blir dock lite lurad av första bilden eftersom kissen är så väldigt mörkt blå. Har bara sett det en enda gång tidigare på en katt som var blåtigré, men det såg ut som om ränderna kom underifrån eftersom hon var så väldigt mörk.
Det är en hane, har könet någon påverkan? Är rufism vanligt? Aldrig hört ordet tidigare

#7 Jag bara tänkte om rufismen ev. kunde vara rött och då är det ju en padda, men bara på hona. Men som sagt blåtabby med rufism är det garanterat då.

Hade det varit en hona hade det funnits en möjlighet att hon var en blåsköldpadda, därav så mycket beiget.
Rufism är vanligt, men inte själva ordet :P
Väldigt många blåmönstrade katter har rufism. Jag har träffat kanske 10 st och det är nog bara en eller två som inte haft någon rufism. Dock har jag aldrig någonsin skådat en katt med så enormt mycket rufism! Det brukar endast vara lite beiga skiftningar runt ögon och mun men definitivt inte så tydlig färg och så mycket som din grabb! Döläcker är han :D~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vilken fin herre!
Tack så mycket för eran hjälp! :)
#9 Ja han har väldigt fin färg tycker jag också! Är många som brukar fråga om han är raskatt, pga färgen
va fiiiiin!