Balkongbyggebilder önskas!
Jag funderar på att skaffa en katt (eller två) när jag flyttar till större lägenhet i september. Dock har jag upptäckt att man måste näta in balkongen så nu söker jag bilder på olika byggen som jag kanske kan använda mig av!
Min balkong är av typen som "står ut" från väggen, alltså staket på 3 sidor. Har jag inte helt fel för mig är det dessutom stål-staket viket gär det omöjligt att spika…
Alla med bra idéer är välkomna, speciellt bilder!!!!!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
För kanske ett år sedan var det en tjej som hade både bilder och beskrivning om hur hon nätat in sin balkong. För att inte riskera att förstöra räcket på balkongen så kan du spänna fast din konstruktion med små spännband. När du flyttat in kan du ju lägga ut bilder här så får du säkerligen massor av goda råd.
#1 Du vet inte i vilken kategori hon la dem? Jag letade igenom bilder ända till 2008 utan att hitta någon, därför jag gjorde en ny!
/Karin
Jag har ett jättetunt genomskinligt nät och jag blir inte rutig 
Snälla lägg endast in bilder/beskrivningar på byggen! Jag svarar gärna på PM om annat :)
/Karin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min balkong har metallstänger och inget tak samt är halvrunt, vilket gör det hela lite bökigare för att bygga något mer fast med ex hönsnät. Löste det med ett mjukt nät i grönt (diskret utifrån) och rundstavar som jag fäste i balkongräcket.
Över dessa rundstavar har jag trätt nätet och spänt det och sköt fast med häftpistol överersta maskan i toppen på rundstaven. Nätet är fäst i balkongräcket med buntband, Rundstaven är även den fst med buntband i balkongräcket. In mot väggen fäste jag i murbruket (bor i tegelhhus) för att lättare kunna återställa ett par skruvar där jag samlade ihop nätet som ett tak.
Nertill har jag trätt ett vindskydd som går mellan pinnarna i räcket och längst ner som inte syns på bild har jag fäst plexiglas vägen runt så missarna kan kika ut där. Hoppas jag förklarat någorlunda 
Tråden som jag tänker på visade hur de gjort ramar, en för varje sida, av relativt kraftigt virke. Ramarna gick från golv till golvet på nästa våning. Om jag inte missminner mig gällde att mäta noggrant för balkonggolvet lutade utåt.
Ramar är nog en bra idé för då håller de hönsnätet något så när sträckt. Hönsnät har nämligen en benägenhet att leva sitt eget liv och bli kortare och tjockare allteftersom plus att det blir buckligt.
Själv har jag gjort ramar för att näta in en terass för att ha de gånger någon katt inte får gå ut som h*n vill men jag bor ju i villa och gör som jag vill med skruvar, spikar mm.

http://www.pihl.nu/mona/softspot
På den här sidan finns en bra beskrivning på nätramar med bilder. Gå in under Rastgård i vänsterspalten.
Här är bilder på mitt bygge: Länk
Kommer lägga in fler bilder när jag inrett nu i vår.