Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2237 ggr
tessa
0

Russian Blue flicka utslängd - hjälp sökes!!

Hej!

En stackars liten Russian blue tös har bokstavligt talat blivit utslängd på gatan, efter att hela sitt liv varit innekatt hos en gammal man. Han själv älskar denna katt, men då han skulle flytta till ett boende pga sjukdom kunde han inte ha kvar katten. Hans anhöriga "löste kattproblemet" genom att slänga ut stackarn… Själv tror mannen att katten nu lever en god tillvaro hos en familj. En väldigt tragisk historia.

Jag verkar inte kunna få någon hjälp av den lokala kattföreningen, så därför vänder jag mig hit för att höra om någon har möjlighet att ta hand denna fina tjej? Det är en trevlig och väldigt social katthona, okastrerad. Innekatt (fram tills nu).

Skulle önska att hon kunde tas om hand så snart som möjligt! Katten befinner sig just nu mitt i stan, i ett trafikerat bostadsområde med många hemlösa katter. Risken finns att hon redan har blivit/kommer att bli parad, men kan vi fånga in henne och få henne kastrerad så kanske det går att lösa.

Jag känner väldigt starkt för denna stackars tös, som nu är väldigt förvirrad och olycklig.

Katten finns i Vänersborg, västra götaland. Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv ta in henne (pga alla djur i hemmet/platsbrist/kattsnuva), så därför hoppas jag att någon kattvän "där ute" har möjlighet att hjälpa oss..

Vi kan ordna infångande och ev. veterinärbesök - men har hittills inte funnit någon som kan ta hand om katten.

Jag hjälper också gärna till med att finna nytt gott hem till kattösen, om någon kan ställa upp som jourhem.

Vid minsta intresse, hör av er!

Mvh Tessan

katterna
0

Stackars lilla katt. Silken mardröm för katten och ägaren. Hoppas någon kan hjälpa denna kattflicka!!!

Yoda
0

Varför hjälper inte det lokala djurskyddet till?

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

[Maine]
0

Stackars katt.. och alla de andra hemlösa med i området. Alla borde fångas in, inte bara raskatten.

Mona22
0

Stackars katt och vad hemskt för ägaren som tror katten har det jättebra.Gråter

Är ni säkra på att det är en russian blue, de är ovanliga i sverige och många katter liknar dem.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du provat att lägga in detta på hittekatter iFokus också?

De kanske kan hjälpa till?

Zabelle   

Jourhemmet
0

Det har hon

tessa
0

#2: Den lokala kattföreningen har högt tryck, - men jag har bett dem om hjälp och hoppas att de ska kunna ordna en liten plats åt denna stackars tjej… Tyvärr ser det just nu mörkt ut på den fronten.

#3: Det är en tragisk tillvaro samtliga katter lever i. De matas av en äldre kvinna i området, så därför samlas de där. Kommunen "avyttrar" katterna emellanåt, men det kommer alltid nya.. Väldigt tragiskt, fram tills nyligen hade jag ingen aning om detta!

#4: Jag kan inte svära på att katten är renrasig - ska försöka få fram mer information men kanske hade rubriken varit mer rättvis med "russian blue - lik" katthona…

Om katten är renrasig skulle det ju vara till stor hjälp om hon då per automatik är chippad och reggad - i annat fall tycker jag inte att man ska hänga upp sig på "rasäktheten". Den som kan ta hand om katten, får en underbar kattfröken, och hur renrasig hon än är så saknas det papper på henne - och hon bör såklart kastreras!

Imasy
0

Är katten renrasig är det ingen garanti att hon är id-märkt då denna regel är ganska ny (inom Sverak iaf) så uppfödare har tidigare inte haft ett tvång att id-märka, bara om katterna ska gå till avel/utställning har id varit ett krav.

Och huruvida hon är reggad kan ju helt bero på om ägaren har skickat in papperen. Fast jag har ju själv reggat min katter på deras tilltalsnamn här hemma, inte vad de heter i stamtavlan, och kan därför inte leda till någon uppfödare heller.

Josefa
0

Samtidigt så finns det ganska få russian blue i Sverige, så uppfödarna är nog mer benägna att hålla koll på sina "avkommor" än vad uppfödare av de mer vanliga raserna är.

tuska
0

Fy för dessa anhörigaSkrikandes

Signe-Jonna
0

Någon Russian Blue är det väl knappast! Men oavsett vilket så är det ju oerhört korkat och elakt att göra så här mot katten. Stackars katt, måste vara skräckslagen och alldeles förtvivlad ju!

Rosenlind
0

Fy så hemskt!! Stackars farbror. Där går han alltså och tror att hans älskling har det bra och så är den alldeles ensam ute i en bedrövlig miljö för en katt. Hur tänkte de anhöriga när de gjorde dettta.  Hoppas att de lider alla hemska samvetskval för vad de gjort mot farbrorn och mot katten.

Signe-Jonna
0

#12 Tyvärr är det aldrig de som borde ha samvetskval som har det. Hade de fått skuldkänslor så hade de ju åkt tillbaka och letat upp katten.

Imasy
0

Ja renrasig eller ej, hoppas bara på att katten får bli omhändertagen snarast.

Rosenlind
0

Ja, jag vet.Gråter Fast jag måste tänka att de plågas på något sätt för vad de gjort. Kanske finns det någon därute som kan få de att inse hur hemskt de har betett sig. Fast det är väl som du skriver Signe-Jonna, dessa som kan göra så här har inget ssamvete och kommer troligtvis inte att få det heller.

Marad
0

Kontakta tidningen

[Mimsynims]
0

Min syster och hennes man bor i Uddevalla och är intresserade att ta in henne hos sig om nån kan fånga in henne! Glad

Hoppas bara att TS ser detta snart…

tessa
0

#17: Har pm:at dig!

tessa
0

Uppdatering:

Igår skulle vi kika till kissen och försöka fota henne, men tyvärr fanns hon då inte där hon brukar befinna sig. Dock fanns den svarta katten om hon synts tillsammans med där. Stackarn skulle också behöva hjälp, ser ut att ha ett infekterat öga.

- Får göra ett nytt försök..

KS i thn kan låna ut sin fälla till oss, de skulle höra av sig idag angående när vi kan hämta den.

Fortsättning följer..

zoolatri
0

Lycka till med att hitta katten!:)

iiichigo
0

Tass!

Hälsningar Astrid :)

tessa
0

Tack, håll tummarna! =)