Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1125 ggr
Imasy
0

Näta in balkong provisorisk - hur?

Vi har en balkong på övervåningen som sitter i anslutning till sovrummen, och det hade varit väldigt trevligt att kunna ha öppet där i sommar.

Saken är den att det är väldigt hoppa-ut-vänligt så någon form av skydd behövs ju. Men vad? Jag har ingen lust att lägga ut en förmögenhet på det hela då det bara blir provisoriskt i sommar.

Så kraven är att det är enkelt att slita ner det men samtidigt så måste det hålla katterna på rätt sida. Tips någon?

[SannaSL]
0

Vi har just nätat in vår balkong här hemma och det kostade inte så mycket. Köpte stolpar från en byggaffär, extra långa häftklamrar, stålband som man kan skruva fast och hönsnät. Tror det hela gick på omkring femhundra.

Annars kanske det här är en idé?
http://www.nettyskyddsnat.se/index.html

Imasy
0

Det där såg ut som vanligt nät man tex lägger över buskar?

Eftersom det måste målas där och ev bytas ut en del virke på räcket vill jag inte dra igång med något projekt där jag bygger några ramar eller andra konstellationer.

Så vad som helt som funkar, bara det är att häfta fast det eller liknande?

Vosjes
0

Jag tog det första bästa nätet jag hittade och band och häftade fast på sommar stugan. Enkelt att få bort.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
0

Annars hade jag katterna i koppel inomhus medans dörren stod öppen.
Super skönt för katterna att sitta och titta ut medans matte är för trött att promenera ut i skogen med dom.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De ramar som jag har på min balkong (se min tråd) går lätt att ta bort. Jag tror inte du behöver göra provisoriskt, endast flexibelt. :-)