flärpar på halsband?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Kände ett par som hade en långhårig katt som var inne/utekatt. Dom hade på hans halsband satt små flärpar av nåt rött tygband, flera stycken, så det blev som solstrålar ut runt halsen typ. Kanske 3-4 cm eller nåt. Minns bara att han blev mycket synlig med dessa små flärpar. Kan de va nåt tro, eller är det mer risk än de e värt? Dom va ju fästa på ett halsband med säkerhetsspänne, så ur den synpunkten tror jag det skulle lossna lika lätt…tyckte bara de va ett grymt sätt att öka synligheten, typ som reflexhalsbanden till hundar som har såna flärpar? Vad tror ni?

Låter bra på ett sätt, men samtidigt kan det gå illa om katten tvättar sig på halsen och råkar få in en flärp i munnen - det kan sluta i att katten får in hela halsbandet i munnen och fastnar så.
sant sant, man kanske får välja ett bra material då…vad de nu skulle vara

Jag undrar om det skulle spela så stor roll. Kanske om det är ett material som inte tungan fastnar i då.
jaja du tänker så, tungan som e lite vass ja. klart. bra poäng. får forska vidare helt enkelt. ;))

Det finns reflexspray, See me cat and dog tror jag dte heter. =)
bra tips…dock har jag akvarie och skulle inte vilja riskera att de kontaminerar vattnet. Har även hört att det inte syns på håll, krävs att man är rätt nära, och då känns det inte som om bilar kommer kunna se det i tid ändå. Däremot kanske man kan spraya det PÅ ett befintligt halsband, eller "flärpar" fast det finns ju fort risken för akvariet…
tror att de får bli att prova reflexband i nåt kraftigt tyg som jag fållar så det inte skall tråda sig.

Jag har reflexremsor runt halsbanden. Det är något sjkälvhäftande reflextyg som jag bara klippte i remsor och vek runt halsbandet. Enkelt att fixa. Syns otroligt bra i mörkret i alla fall!
wow, nice. Tack för att du tog dig tid att visa. Stilig misse! Får man fråga vart du fick tag i de där självhäftande? Verkar ju bra mycket enklare än det jag hittat!
#9 Fanns på sy-avdelningen på en vanlig affär typ. Finns garanterat i sy-affärer. Tror att man ska använda det till att klistra på kläder och väskor och sånt egentligen 
Vilken smart lösning! :-)