Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2702 ggr
[Ai-chan]
0

Aktiviteter & roliga leksaker

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill ha tips på roliga aktiviteter och leksaker till 3 st inne katter som är lite svåra att roa. Just nu är dom rätt så uttråkad om dagarna nu när jag pluggar en massa.

Dom har en massa massa kattleksaker, vissa me mynta i, stor klätter träd, tunnel, och lite andra leksaker & prylar. Men tyvärr duger det inte så mycket. Dom är som sagt lite svåra att roa. Försöker umgås med dom när jag har kommit hem. Brukar även leka me dom med fjädervippan ibland, som duger mest. Men den kan jag inte alltid ha framme tack vare att den blir då helst slut sedan.

Så, tips på leksaker och aktiviteter tack. =)
Gärna något som dom kan ha under tiden jag är i skolan med.

Katzuki
0

Min katt är inte jättekräsen men hon älskar hur som helst sin "Kittenator" från https://www.nekoflies.com/ hon kan leka med dem själv eller med mig =) Hon har en liten med kort tråd och en stor med lång tråd, den stora är roligast ;)

Dom finns på Bromma zoomarknad =)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

line84
0

Cat it senses food maze foderlabyrint köpte jag till mina innekatter. Dom älskar den!! Något annat som mina katter gillar är activity fun board! Vi har även en cat it senses play circuit! Alla dessa leksaker stimulerar de små katthjärnorna!! :)

line84
0

http://www.supercat.se/cat-it/

Här hittar du iaf två av de leksaker jag skrev om. Activity fun board kan du säkert googla.

Jourhemmet
0

Laserpekare

Laini
0

#2 Var har du köpt din activity fun board? Hittar ingen på nån svensk näthandel iaf, men verkar kul för katten!

line84
0

Cindy
0

Samtliga ovan nämnda leksaker finns på www.zoo.se Jag har nästan allt som finns där (är mitt jobb, svårt att låta bli att testa alla nyheter!), och Food Maze och Activity Board är riktiga höjdare. Jag har Maze som matskål och brädan till godisjakt. I övrigt är mitt bästa tips att inte ha alla leksaker framme hela tiden, ha två-tre stycken och byt ut dom varje dag. Jag har mina i en kartong i städskrubben och katterna sätter sig alltid vid mina fötter när jag går dit, nyfikna på vad dagens byte blir :-)

Vänliga hälsningar
Cindy

Yoda
0

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

IceJossan
0

Servera maten i äggkartong eller sån man gör iskuber i! Kanonbra och billigt istället för dyra specialtillverkade aktivitetsleksaker :P

Laini
0

Där ser man, det måste vara jag som är blind! ;) Tack!

Sussi89
0

Jag visste inte riktigt att det fanns så roliga leksaker till katterna!

Men nu har jag iaf köpt Cat it senses play circuit och Turbinio.

Nästa månad får det nog bli en Cat It Senses Food Maze Foderlabyrint. Så roliga :P Hoppas katterna ska gilla vad jag har köpt!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

line84
0

#11 Det kommer dom säkert göra!! :)

Mona22
0

håller med #4. Laserpekare. de blir helt vilda här när man tar fram den Skrattande