Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6138 ggr
[nettaahs]
0

kan katter bli avundsjuka?

Hej! Jag undrar om katter kan bli avundsjuka?
min nyaste misse vågar jag knappt gosa med, när min andra katt är i närheten.
När hon kommer så tar jag upp henne istället.
men hon är dock inte liga kelig längre, hon är mer att hon vill ligga nära och på axeln osv.
den ''nya'' ska dock komma och gosa och snutta på halsen osv.
men det känns nästan som att jag stöter bort henne när jag gosar med den nya :(
så.. kan dom bli avundsjuka?

blondifire
0

Japp !

S*Winsnes Wilda

Lusthan
1

De kan kanske bli avundsjuka men jag skulle nog gosa med båda lika mycket för att visa att den nya också ska bli välkomnad i er flock. Risken finns ju att om du låter den gamla katten få mest gos att den kanske också stöter bort den nya. Det är ju mindre bra.

Gosa på med de du. Jag har fyra katter här hemma och de får så mycket gos de vill ha. Fördelen med katter är ju att de kommer själva om de vill något. :)

[nettaahs]
0

jag försöker gosa med dom lika mycket, men ''Missen''  (den nyaste) kommer alltid och ska gosa, medans ''Bäbis'' mer kommer och sover med mig på nätterna.
dom får precis lika mycket kärlek båda 2, men det är något jag alltid oroat mig över när man har 2 djur, att den ena ska bli avundsjuk så fort man klappar den andra. :)

Destany
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo de kan bli avundsjuka. zorro e svartsjuk när jag gosar med Puma men puma e inte så kelen så det löser sig där.. jo katterna kommer ju när de vill kela så jag tror att även dina 2 får så mycket gos som de vill ha =)