katt hamnar på fötterna
hej i helg så hoppa min ena katt ut som jag har tagit hand om under 6 månader. hade folk hemma som hade öppna ena fönstret jag bor på 3 våningen..
de trista e att jag inte hittar henne hon e rädd o försiktig av sig men tror nån har tagit in henne… har en katt hemma som jag haft tre år o när hon den andra va här bråka dom o min katt e en helt annan katt… men e orolig över den andra ändå
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du tittat i alla buskar runt omkring så hon ej är skadad o har krypit undan? El såg ni att hon sprang iväg när hon landade?
jag har leta där hon har vart förr men hittar henne inte men när hon sprang va hon pigg o de
Prova att sätt upp lappar och utöka sökområdet, hon kan ju ha sprungit iväg längre bort
Hade besök av en kompis som hade sin katt med sig och han hoppade/trillade ner ifrån vår balkong som var under gränsen för när man måste näta in och han bröt något. Det läkte men tog sin lilla tid. Hoppas hon klarade sig.
har inglasad balkong o den som öppna tyckte de va för varmt o glömde att spärren va trasig

Sätt upp lappar ÖVERALLT i närheten och även längre bort. Ut och ropa på sena kvällar, nätter och i gryningen, och ställ ut mat. Om du får syn på henne men inte får tag i henne kan du kontakta ett katthem och fråga om de har en fälla de kan låna ut.
Glöm inte att leta på ställen man kanske inte tänker på. Till exempel era eller grannarnas garage/förråd och under till exempel altaner och liknande. Ställ gärna ut en fälla. Vår ena katt (som bara har kontrollerad utevistelse) smet ut förra vintern och hade vi inte använt fälla hade vi nog aldrig fått se honom igen. En av våra katter blev i sitt tidigare hem nedslängd från en balkong högt uppifrån (kommer ej ihåg vilken våning), han klarade sig utan men kröp in i en bil och gömde sig. Hade inte grannar sett när han blev kastad och att han kröp dit vet man ju inte om han blivit upptäckt i tid. Så det gäller att leta på de konstigaste ställen, vart skulle man gömma sig om man var katt?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar