introducera ny katt till den "gamla" katten
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej !
Idag hämtar jag den nya katten vi ska prova här hemma :)
Men nu undrar jag, hur går jag till väga när jag ska släppa in den nya katten i hemmet, hur gör jag med den som vi har nu.
Ska jag bara släppa in den och låta dom hälsa och sådär själva ?(såklart under uppsikt)

Jag lät mina hälsa när den ena var i buren så att det var ett galler mellan först men efter ca 10 min släppte jag samman dem och det blev en del fräsande men det gick över och efter 5 dagar sov de tillsammans =) På nätterna hade jag den nya katten instängd i köket för att de båda skulle få sova lite ifred.
Jag vet inte om det är något annat sätt som är smartare, men de ska ju få sköta det själva så mycket som möjligt. klipp klorna på båda katterna innan så att du minskar risken att de gör illa varandra.
Lycka till =)
När vi tog hem vår kattunge så lät vi ungen sitta kvar i transportburen medan vi hängde upp våra kläder när vi kom in. Då kunde den andra katten gå fram och nosa lite först. Sen släppte vi lös dem. Det fungerade för oss eftersom den katt vi hade sen innan är väldigt avvaktande.
Annars har jag fått tipset att ha de två katterna i olika rum och hålla dörren öppen på glänt så att de kan nosa på varandra en stund innan man släpper lös dem fritt med varandra. Man får ju stå och hålla i dörren då så klart. Det fungerar att göra så för vissa =)