Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2599 ggr
loppan007
0

när ska han bli pigg igen?

hejsan! idag lämnade jag in min simon för att han sulle bli kastrerad! klockan tio lämnade jag och tolv fick jag hämta honom. han har vinglat till lådan och flyttat sig några gånger, men ligger ändå och stirrar rakt ut i luften och är lealös när man lyfter honom ( lyfte ner honom från sängen till golvet igen, efer att han hade klättrat upp där själv)

http://www.youtube.com/watch?v=oBliBrVC8M8

där är han ju uppe och går så jag vet ju att han "typ" är vaken och han andas så han är ju inte död.

Men när brukar dom börja röra sig mer och sådär?

jag har honom i knät nu i en filt, för han kommer hit helatiden och jag bor i en etta så jag kan inte "komma undan" och han bara ligger där :(

Brajg
0

När de kommer hem från vetrinären kan de vara groggy ett bra tag (beroende på hur länge de var kvar där innan hämtning). Det rör sig om flertalet timmar ibland :) 

Han är antagligen ganska förvirrad och vill ha någon han känner nära så det är antagligen därför han följer dig. Låt han lägga sig och sova "ruset" av sig så kommer han nog piggna till såsmåningom :)

loppan007
0

okej :)  ush, känns så olustigt när han ligger här och är så stilla :(

IceJossan
0

Det är väldigt olika hur snabbt katter piggar på sig igen efter sövning. Vissa vaknar jättesabbt och far runt som vanligt en stund senare, medans andra kan sova i flera timmar till och inte vara helt återhämtad förrän något dygn senare.

Han mår säkert dåligt och är försvirrad, det är som en dålig fylla ;) Söker han tröst så låt honom få det nu när han mår konstigt.

Brajg
0

Tänk själv att vakna upp efter en tung natt :) man vill ju bara sova…

loppan007
0

jaa, precis! veterinären sa att jag skulle låta honom vara men när jag lägger ner honom tar det typ 5 minuter och så kommer han vinglandes igen :')

sahar08
0

Han vill nog känna din kroppsvärme då du är hans trygghet Glad Mina katter vbar ganska groggy hela den dagen. det var inte förän dagen efter som de smått började leka igen