Träningskläder = kattmynta?
Vår ena jourkatt här är alldeles tokig i kattmynta, och blir verkligen tossig när han får det.
Nu kom sambon nyss in från sin joggingrunda, lade sin träningströja på golvet, och Picasso (katten) blev överlycklig! Han har gosat runt med den, ålat sig, lekt och betett sig på exakt samma sätt som han gör med sina mynta-leksaker. 
Har ni varit med om något liknande? Är svettlukt och myntalukt snarlika kanske? Himla skojigt såg det ut i alla fall!
Jag har haft flera katter som älskat att gosa med mina svettiga träningskläder, och sova på dem. Bäst luktade de tydligen när man varit i stallet och ridit ett svettigt dressyrpass! De såg ut att tänka: "Mmmm, svettig matte som luktar häst! Goooos! Varför luktar du inte så här gott alltid?" 
Jag har läst att svett luktar likadant som urinen från en löpande honkatt
Jag har en katt här som dyyyker ner i alla besökares skor och åmar sig.
Jag kan tillägga att katten luktar INTE mumma efteråt.
# 3 så gör min Nemo med.. Alla skor som lämnas i hallen av besökande gäster ska han vara i och kela med..
#3 & #4 Min systers ena katt älskar också skor, han brukar ligga och vältra sig i deras skohylla, vi har alltid undrat varför…
Jag älskar när våra små jourisar har tokigheter för sig, det är så himla sött (än så länge
)

Under en tid hade vi min mans gammla suknkiga tofflor för att dra igång löp på katter.Fungerade topen.
Stolt ägare till tre La permer