Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2314 ggr
Vosjes
0

Agillity, lydnad och freestyle

Nu tror förmodligen många människor att jag är inne på helt fel forum - men nej nu menar jag att träna katten i dessa ringar.

En av mina katter är super duktig på freestyle och lydnad medans den andra katten älskar att hålla på med agillity i en liten hemma uppbyggd agillity arena inomhus.

Till sommaren ska jag nog bygga lite större och utomhus och se vad dom tycker om det - dom börjar bli riktigt bra inomhus Flört

OBS! Jag vill inte ha några negativa kommentarer då jag låter mina katter vara lösa och de kan välja själv om de inte vill leka längre genom att gå iväg.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[ingvarisbjorn]
0

Häftigt! Vore roligt om du filmade och lade upp.

Jag tycker att det är jättebra att katterna får mental stimulans och motion Glad

Sussi89
0

Gu va roligt! Ska jag nog testa om min oriental vill! Har du speciellt hinder eller tar du bara lite stolar och pallar som dom får hoppa över? Eller hur gör du?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Vosjes
0

Jag använder först och främst min egen kropp för att få katten att lära sig diverse saker som slamom med mera och sen studerar jag en agillity bana och sedan tar jag liknande föremål och leder katten genom den med någonting gott ett par gånger och ger beröm sen lär dom sig mer och mer.

Agillityn är väl det som går sämst för oss men det går bättre och bättre - lydnaden däremot går suveränt med ena kissen. Flört

[ingvarisbjorn]
0

Kikade runt lite på youtube och hittade en jätterolig video där en hamster gör agility! Det finns några med katter också, sök på "cat agility" eller liknande Skrattande

AgnetaB
0

#4 Hur söt som helst!

grejs
0

Vad kul! :) Använder du bara godis när du tränar? Ingen som har testat klicker på katt?

Vosjes
0

Jag har hört om några som klickar sina katter och det går rätt bra för dom - faktist! :o)

Jag använder mest beröm med ord, klicker använder jag inte ens på hundarna - förstår inte hur dom fungerar Skäms