Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 10288 ggr
Destany
0

behöver en större katttoalett

Jag undrar var man får tag i stora katttoaletter? jag har en normalstor nu men min ena katt är en stor katt ( han har tydligen ärvt det efter sin pappa) så han får knappt plats längre i lådan?

vad kostar en mega stor låda o var kan man köpa dem. har letat på nätet o i butiker men har inte hittat nån..

jag bor i skåne

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köp en storplast back.

Såg en mega stor på Biltema igår.

Murbruksbalja 90 liter kostar 89 kronor.

Stolt ägare till tre La permer

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan varmt rekomendera en back. Min ena hona är stor och lång och backen fungerar perfekt för henne.

Destany
0

#1 jo jag har funderat på det men han är även en storskvättare o skvätta sand e hans liv hehe.. så kommer det inte mycket sand ut om man har en back? luktar det inte mer om man har en back? jag har en låda med tak nu..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag tycker inte det luktar mer eller kommer ut mer sand jämfört med den som har huv inte.

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Eftersom att kanten på backen är högre än kanten på hålet i huvlådan så kommer det inte ut mer sand.Sen gillar oftast katten den srora öppna lådan bättre.Skulle du vilja sitta inne i en liten stängd toa och kissa och bajsa?

Vill du ha en huv så rekomenderar jag dig att köpa en "möbel" på IKEA den heter HOL.I den ställer du plastbacken sågar ett hål i ena endan på HOL så har du en bra sittmöbel och toalåda i ett.

Stolt ägare till tre La permer

Yoda
0

Jag har en sån här hemma och den är kanonbra! Katten har gått om utrymme att vända på sig och krafsa ordentligt. Annars är dom här också väldigt stora och riktigt snygga!

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

IceJossan
0

Välj en back med höga kanter så slipper du att han skvätter utanför. Det enda som hamnar utanför är det som följer med på tassarna, men det kan man samla upp genom att ha en plastgräsdörrmatta framför lådan. Tycker du att det luktar mer utan tak på lådan så kan jag rekomnedera kattsandsdoftpulver, till exempel Catman's Cat Sand Fresh som man köper på djuraffärer.

Maxima06
0

Jag har köpt en megastor hörnlåda på jägerzoo i malmö, fanns i vanlig modell som var ännu större också. 7 kilos lunsen kan röra sig i den utan problem.

[Kaninlycka]
0

Jag har en megastor toalåda med huv till mina två katter, kostade 700 kr men väl värd pengarna.

[Anunnaki]
0

Jag har bara plastbackar, sex stycken, som är nätt 35 cm höga. På två ställen har jag ställt en back i skåp som jag köpt på loppis för 20 kr styck. I gaveln har vi sågat upp en öppning så skåpdörrarna kan vara stängda. För att det inte ska bli för mörkt för missarna på sin toalett har jag installerat en 0,5 W LED-lampa i skåpet. Denna lampa drar så lite ström så den inte ens blir ljum att ta i men ger ifrån sig bra med ljus.

I skåpet finns plats för spade att göra ren lådan med.

Eftersom jag har så många lådor utspridda i hela huset ser det trevligare ut med en möbel än med en gängse sandlåda.

Destany
0

tack för alla era råd =)

jag var på biltema idag och köpte 65 liters backen och har köpt doftpulver oxå så nu har jag fixat till det o jag e så nöjd hoppas katterna blir det oxå =)

Heffipeffi
0

#5 Jag har läst att många köpt denna möbel "HOL", men inte lyckats hitta den på IKEAS hemsida. Finns den bara i deras affärer och inte på nätet?

Destany
0

Katterna älskar sin nya toalett o jag e oxå nöjd med den =)

Fridaybrew
0

Vill du ha en monster låda så funkar ikeas under sängen låda som är ca 100 liter och kostar 100 kr:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90027811

Vi har en sån men mest som skvättbuffert till två mindre lådor som står i ikealådan.

/Fridaybrew

Isira
0

#5 det där var ett riktigt bra tips Glad den där kommer jag kopiera när vi flyttat till större.

Sehvrin
0

#12 Den finns fortfarande på hemsidan http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50161321 Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Heffipeffi
0

TACK så mkt!!! Hur har jag kunnat missa den????