Hona eller hane?
En vän till mig har köpt sig en liten vit kisse på 3 månader.Kissen i fråga var tjej,men frågan är om inte lilla Daisy är en David? Det är väldigt svårt att se könet på den lille,men när jag fick kolla,så såg man först anus,sedan vit päls,sdan någonting som känns,men inte syns ? och alldeles brevid det som känns men inte syns,så finns en pås-liknande sak med nåt som känns som EN mjuk kula.Jag har själv en kastrerad hankatt och jämför man med honom så ligger den där påsen där min katts testiklar låg (kastrerad)
Men hur kan man veta? Min vän har aldrig sett nån liten penis på katten,min katt tvättar sin då och då,så den syns.
I beteendet så tycker vi båda att kissen har ett kattunge-pojke beteende,kattflickor brukar vara lite försiktigare,men det vet man ju aldrig.Hur får man reda på detta,eller är det att åka till vetten och så får dom ta reda på könet när henom ändå ska vaccineras? Men även vettar kan ju ta fel?
Mina katter har betett sig likadant allihopa… Så att säga att det är en hane på beteendet kan nog vara lite over the top. Däremot så låter det ju faktiskt som att du har känt en pung. Hon får väl antingen avvakta och se för när katten blir större så syns ju pungen mer tydligt eller så går hon till en veterinär och ber om hjälp om hon inte kan själv.
jaaa,hon ska ju ändå vaccinera henom,så får väl vänta tills dess.Hon har ju funderat på om det kan vara nåt bråck av nåt slag (att det i såna fall skulle vara en flicka) men navelbråck,vart sitter det på en katt,inte så långt ner,väl ?
Naveln sitter på magen på samma sätt som hos oss människor. Så om katten har något vid baken så är det inte naveln… Jag tycker att det låter som en hane i alla fall. Men det är ju svårt när man inte ser.
Mellan rumpan och snorren ska ni kunna känna som ett hudveck åtminstone. Få kattungar har fått ned kulorna vid tolv veckor. Hos flickor så börjar ju kissemurran direkt efter rumpen. Det är inte svårt.
aaahh okej,men då är det med stor sannolikhet en pöjk
Tack för alla svar =o)
Pojkkatternas snopp syns för övrigt inte förrän de börjar bli könsmogna och kan då få stånd.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Stämmer absolut inte. Kattungars snoppar kommer fram dom med. Tex när man kliar dom på magen.

Hankatter föds med kulorna nere,men det är väldigt små till en början.
Stolt ägare till tre La permer
#8 Och sen kan de "krypa" upp igen eller? När jag kastrerade min hane när han var ca tio månader hade han bara en kula nere.. Då blev ingreppet genast mycket större.
Kulorna ligger sällan kvar i påsen eftersom dom inte "fastnat" på plats när dom är små.