Göra ändringar i försäkringen?
Försökte just göra en ändring i katternas försäkring, men se, det går inte förrän vid årsförfallodatumet.. blev lite snopen, för jag trodde ju att det gick att göra ändringar under året. Har Agria.
Är det likadant med alla försäkringsbolag?

har du betalt årsvis eller betalar du månadsvis?

Det beror ju på vad för ändringar du vill göra.Lägga till brukar sällan vara problem ta bort brukar vara svårare.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag betalar månadsvis, och det verkar som att man kan lägga till, men inte ta bort. Sniket Agria.. Det står säkerligen nånstans i det finstilta..

Men det är ju årsvis man köper försäkringen även om man betalar månadsvis.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jo, Självklart köper man köper årsvis, fast jag betalar månadsvis, så det vore ju inga konstigheter att justera månadsbeloppet. Och jag gjorde faktiskt ett tillägg efter att flrsäkringen tecknades, men att ta bort något, det går tydligen inte.

vad tråkigt att det inte går!
jag har agria, och "alla" tillval man kan ha, hittils har dom vart jättebra!
Ja, de vill ju tjäna pengar förstås, det är väl därför man inte kan ändra nåt. Jag chattade med dem, först sa jag mitt ärende, och gav mitt pnr, då var de tvungna att ha försäkringsnr, men sen ville de ialla fall ha namnen på katterna, samt mitt pnr. Efter det så sa de att man inte kunde ändra..
De kunde ju lika gärna sagt på en gång att man inte kunde göra såna ändringar, men det kanske var någon som var ny..
De är nog inte annorlunda något annat försäkringsbolag, eller företag överhuvudtaget, när det gäller att tjäna pengar.
Ja, jag vet inte, därför ställde jag frågan om det är så med alla försäkringsbolag.
Ja, jo! Det är väl egentligen samma sak med alla abonnemang och olika avtal. Man har tre månaders uppsägningstid på det mesta men just försäkringar är ju år för år, oftast. Det är ju inte enbart kattförsäkringar utan även hem och andra försäkringar man kan ha!
Min egna försäkringar hem/villa/bil/olycks mm, kan jag ändra innehållet på, då har jag bara fått nya försäkringsbrev. Det gick som senast förra året.
Men det är lite trist i alla fall, de gör gärna tillägg, men inte borttag.