Är det nyttigt att mata med blötmat?
Jag matar både min iller och mina katter med endast blötmat och råa köttprodukter då det helt enkelt blir enklast så då det ser ut såhär här hemma:
Illern ska äta illerfoder men vägrar äta det.
Katt 1 ska äta allergifoder eller foder med minimalt spannmål och utan fisk.
Katt 2 kan äta allt men äter endast illertorrisar eller Royal canin kitten.
Så vi matar alla tre med blötmat dvs utvalda mjau och bozita blötmater.
Vi sparar drygt 1200 kronor i månaden på att endast mata med blötmat och några kycklingvingar då och då men är det så nyttigt?
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Näst BARF är det den bästa kosten till katterna.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Hur kan ni spara 1200 i månaden på att ge blötmat istället för torrfoder till 2 katter och en iller? Nu vet jag inte om illerfoder är extremt dyrt, men två katter äter inte för 1200 kr i månaden ens om de skulle få det absolut dyraste torrfodret man kan hitta.

Allergifodret som ena kissen måste äta om han tuggar torrisar kostar 700 kr och räcker drygt en månad och den andra kattens mat påse kostar typ 700 kronor men räcker ett tag faktist, illerfodret kostar typ lika mycket men de äter av varandra och ibland snor även hunden lite kattfoder så det går åt en hel del.
Blötmaten kostar 200 kronor i månaden för alla tre…
Jag vill ju barfa men jag känner att kunskapen räcker inte till och jag vill inte att de ska bli sjuka och sen tycker de inte om råa köttprudkter så mycket - men vi tränar på det så vi till slut kan barfa! 
Har du kollat in på BarfIfokus? Där har jag lärt mig massor. Jag har dock inte börjat att barfa på heltid än utan gör det och ger blötmat här hemma. Ibland blir det torrfoder men inte så ofta.

Jag hänger inne på BARF i fokus då och då men jag känner mig dock inte tillräckligt redo att börja barfa just nu och sen måste jag erkänna att jag har inte något bra ställe att köpa kött och skorv på.
Jag ska prata med styckaren i sommar när han kommer till staden om han vet någonting. 
Men nu undrar jag bara om de kan leva på endast blötmat en tid? då blötmaten innehåller allt som dom ska ha i sig enligt förpackningen och innehålls förteckningen.

Blötmaten är mångdubbelt bättre än torrfoder.Mina katter har levt i många år på sin blötmat.Mina dräktiga och digivande honor och mina kattungar lever också på det.
Så att ge katten blötmat är ett smart drag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Ojdå, vad är det för allergifoder som är så dyrt?
Alla har väl olika åsikter vilket foder som är bäst för katterna, blött eller torrt.
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Jo katterna har tappat sina extra kilon och mår bättre, till och med toalådorna är fräschare att byta på även fast det luktar lite mer är det fräschare.
Minns inte namnet men en påse kostar 700 kr och det räcker i en månad.