Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3152 ggr
Cazzos
0

Lös i magen av kött

Hej! Min katt Noggis fick smaka rå kött i två dagar, jag tror att det var oxkött båda gångerna, men han fick smaka ca 100 g kött första dagen och andra dagen 125-150 g kött, han åt inte så mycket av sitt blötfoder så jag tänkte mätta honom med mat från naturen Flört

Jag märkte att avföringen blev lite rinnig runtom bajskorven, min syster har varnat mig förut att jag inte ska experimentera med honom och ge honom kött för att kan kommer att bli dålig i magen.

Är det för att hans mage inte är van eller är det för att han är gammal med lite slöa organ?

Bunn
0

Ska man ge katten något den inte är van vid så bör man vara ytterst försiktig i början och bara ge små smakbitar.

Varför din katt blivit lös i magen av köttet kan bero på många saker, att han är ovan, att det finns något i köttet han inte tål osv…

Om han inte blivit bättre inom några dagar så uppsök veterinär!

Cazzos
0

#1 Jodå avföringen är bättre nu, detta var för en vecka sedan.. Undrade bara vad det kunde bero på.

Imitra
0

Det var nog alldeles för stor mängd kött

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Anunnaki]
0

Lite mycket med 150 g på en dag, 100 g är mer rimligt. Det kan ju ha varit något tillfälligt som inte hade med köttet att göra. När katter äter bara rått kött blir bajset mindre och mörkare plus luktfritt.

Cazzos
0

#3 Ska tänka på det i framtiden, han får ändå inget kött nu.