Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 11068 ggr
Lycke
0

Mysa i kattlådan?!

Hej, någon som vet och har varit med om att eran eller någon bekants katt har lagt sig och myst i kattlådan?

Vår kille han har gjort så ett antal ggr, han verkar ha slutat nu (peppar peppar..) men jag bara undrar VARFÖR mysa i kattlådan? Det är ju inte den mest hygieniska platsen att ligga på kan man tycka!

Mvh Emma

line84
0

Mina katter brukar gilla att ligga i lådan när vi är på utställning.. Men hemma har de aldrig gjort det.. Hoppas er kille slutat för gott.. Flört

Jourhemmet
0

Många av kattungarna jag haft har gjort så. Dom busar gärna där i också. Får väl ta det som en komplimang att jag städar där i bra Skrattande

Mona22
0

Svalt och skönt och kanske lite mysigt då de är lite "instängda" ?

IceJossan
0

Jag hade en jourkattunge som hämtade leksaker och gick in på sitt "skithus" och blev helt galen :D Att jaga svansen där inne var också poppis ^^,

[Malin]
0

Hehe, våra har gjort det någon gång fast bara när den är "nystädad".

Lycke
0

Haha… såbra att man inte är ensam om det. Jag och min sambo ha bara tyckt det varit konstigt, eftersom det alltid brukar stå att katter är väldigt renliga av sig och där inne är det ju inte jätte rent. Men han gick in dit precis efter han hade skitigt eller kissat.

Mvh Emma

Lycke
0

Haha… såbra att man inte är ensam om det. Jag och min sambo ha bara tyckt det varit konstigt, eftersom det alltid brukar stå att katter är väldigt renliga av sig och där inne är det ju inte jätte rent. Men han gick in dit precis efter han hade skitigt eller kissat.

Mvh Emma

Vosjes
0

Jag har en hane som gör det än idag.
Han är nu drygt 3 år och ligger alltid och smyger, myser och kopplar av i kattlådan fast denna herre avskyr med stort A en ren toalåda, ju skitigare det är desto bättre enligt honom.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Lycke
0

Oj, ja vi tycker inte det är ok att han ligger i sin skitlåda. Han har lång päls och därför fastnar det i pälsen om han ligger där, sen är det inte så kul att ha honom i sängen efteråt. Flört

Mvh Emma

Vosjes
0

Jo, vi vet precis hur det är då våran pojke har lång päls som allt fastnar i och det gör ju inte sitationen bättre att han hatar att bli ompysslad.
Sängen är inga problem då vi har både illrar,hundar katter och allt man kan tänka sig i sängen. Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Lycke
0

:)

Imasy
0

Min Kjell kan göra så ibland. Lägga sig i lådan/toan bara för att slappa liksom. Viktigt att poängtera är, att han lägger sig bara där om lådan är ren ;) (Tack och lov.)

Lycke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild på vår Loke när han ligger i lådan…