OT: Hur fungerar det här på sajten?
Nu är jag här och har funderingar, igen! 
Såg att min tråd om modereringar har tagits bort, men jag har inte fått någon förklaring.
Så därför undrar jag: När trådar tas bort, brukar TS få veta varför? När trådar låses, får TS veta varför även där?
Tacksam för svar! (Kanske inte bara jag som är nyfiken
)
Ingen?

Borde vara så kan jag tycka. Det är nog så att olika fora har olika outsagda "regler" som medarbetarna följer. Jag kan nog tycka att värden för sajten borde göra någon slags lista på vad medarbetarna bör följa som också bör vara känd. Tror missförstånd skulle undvikas om alla har möjlighet att se vilken policy som gäller och lättare kan rätta sig efter det och dessutom förstå om och varför det ändras…
Medarbeterare på Kost
Testa fråga dom via ett pm?
Det har jag gjort ibland när vissa trådar försvinner och då får man ett snabbt svar på varför den är borta.
När dom låser trådar brukar det ju stå i slutet av tråden varför.
Vad är modereringar?

#3 Nej, jag tycker att detta är en allmän fråga, som alla kan få veta.
#4 När Sajtvärd eller Medarbetare redigerar inlägg, låser trådar, tar bort trådar, eller säger till i trådar att man är OT, inte sköter sig mm..
Ingen Medarbetare som läst och vill besvara? Det finns ju massor av sådana på denna sajt! 
Putteliputt!
Du får ursäkta men jag har ingen aning om vilken tråd du pratar om så jag kan tyvärr inte ge dig något svar.
//Pia
Nej, men rent allmänt? Om du låser eller tar bort en tråd, pm:ar du TS då och talar om varför?
#9 Rent generellt om jag tar bort en tråd PMA jag alltid personen. Låser jag tråden kan ju personen se anledningen i sista inlägget jag gör där man skriver att man låser den.
# 2 Saker och ting som sker i trådar är aldrig så svart eller vit att man kan följa en lista om "lås eller ej". Tyvärr är det så att vi medarebetare och sitevärd inte har hela dagarna att sitta på siten som en del medlemmar har så det är alltid önskvärt att medlemmar beteer sig respektfullt mot varandra med. Finns att läsa om under ”om siten” och "Ditt ansvar som medlem" på Katter iFokus.
Även om vi är inne så ofta vi kan, missar vi även trådar och är man särledes upprörd är det väl då lämlpligt PMA sitevärd eller någon Medarbetare så kan vi gå och in speciellt på den tråden och läsa.
#10 Sajtregler är bra att läsa, men ni Medarbetare fyller ju även en funktion. Självklart kan inte ni sitta här hela dagarna som en del medlemmar har (det där lät lite neg, tycker jag), men eftersom ni är ganska många, så kollar väl någon av så gott som varje dag? Eller alla kanske inte är aktiva? Jag vet inte, jag dömer ingen, men jag undrar helt enkelt.
Jag vet inte vilka Medarbetare som är aktiva eller ej, det föreslår jag att du PMAr sitevärd om och frågar.
Det finns lika många åsikter som medlemmar till hur vi om Medarbetare och sitevärd ska betee oss och vi kommer aldrig kunna tillfredställa alla medlemmars tycke och smak.
De gånger jag låst eller tagit bort en tråd är det på ts begäran så jag har aldrig behövt tagit det beslutet att meddela.
//Pia
#12 Nej, ni ska väl inte tillfredsställa medlemmarnas åsikter? Men ni kanske har direktiv, eller har någon slags överenskommelse, typ om någon är bortrest, att man kollar lite extra eller något. Som Medarbetare så har man väl vissa åtaganden med? Jag är bara nyfiken..
#13 Okej.
Visst har vi direktiv men det är inget vi går ut med på siten.
#15 Låter bra.