Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 5120 ggr
JossanH
0

Ge katten möss (starka bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en gammal tråd om detta här, men skapar en ny till alla nykomlingar :)

Köpte hem frysta möss till mina illrar när jag hade katt hemma (hittekatt som nu bor hos mina föräldrar). Dom ville dock helst bara gömma mössen så då fick kissen äta upp mössen istället.

Gissa om han blev glad :P
Det var världens roligaste "leksak" som han sedan åt upp med hull och hår!

Detta var alltså döda möss som såldes som ormmat i djuraffären. Både nyttigt och gott! Även bra som extra stimulans om katten har tråkigt… och det blev i stort sett inget blod på golvet och han lämnade inga slamsor kvar. Dock hade jag uppsikt på lekandet och ätandet för att han inte skulle dra iväg med musen där jag inte ville ha den.

lägger upp några bilder på händelsen, är man känslig kanske man ska strunta i att öppna dom :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Mera bus

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

"kolla in min nya handväska!!" ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

mmmm

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

"spring iväg då!!"

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktoria91
0

Kan tänka mig hur vår lilla misa skulle bli när hon får sådant, hon vaktar maten. =P

Cazzos
0

Det där var väl inte så starka bilder, musen såg ut som en leksak Tungan ute

Jag vet inte hur min katt skulle reagera på en mus.. vet inte ens om han skulle äta den Skrikandes

JossanH
0

tycker inte heller dom är starka men man vet ju inte hur en person från mus.ifokus skulle reagera tex :)

Denna kisse vart iaf överlycklig :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mona22
0

Ser jättekul ut för kissen och musen är ju redan död så det är ju ingen skillnad om en orm eller katt äter den.

Jag vet hur mina katter reagerat allafall. de hade inte ätit den Tungan ute

Köpte hem 2 till sällskapsmöss till mig och medan jag städade buren smet en av mössen och enda jag hann se var en svans runt hörnet. Ser ena kissen rusa in i köket där musen försvann och jag flyger upp . Katten står vid fönstret med musen i munnen och jag trodde det var över. sen springer kissen till mig och släpper musen i min hand. Jag brukar ju kasta leksaksmöss till henne som hon ger mig för att kasta igen. Musen var helt oskadd om än lite räddSkrattande

Jag tror inte frysta möss skulle bli uppätna Tungan ute

viktoria91
0

#8 Haha! Snäll mise, kanske ville berätta att den ville vara vegeterian? Flört

Mona22
0

#9 haha, jo kanske det . FlörtTungan ute

JossanH
0

Katterna som vi haft i min familj har alltid haft stor respekt för våra andra husdjur (kaniner och möss) men har sedan släpat hem både harar, ekorrar och möss som dom ätit av :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Thiah]
0

Min ena flicka fick en mus en gång och hon tyckte det var helt super kul.  Hanen förstod inte alls varför hon tyckte det var så kul Glad

Heidi
0

# 0

Jag ger också mina katter möss ibland Glad

Nyttigt och bra för deras tänder att få knapra hela möss. Och så underbart dom måste tycka det är med en "leksak" som man dessutom kan äta upp Flört

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

JossanH
0

#13 Kinderöverraskning :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktoria91
0

#14 Fast istället för att bygga ihop något får dem ta isär något. Cool

JossanH
0

#15 Haha, precis :P

Sajtvärd på Iller.ifokus