Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4334 ggr
Busangardens
0

Skogkattens toffsar?

Eftersom jag är portad från skogkatt iFokus, fråga mig ej varför, så hoppas jag någon här inne kan svara på min fråga när det kommer till dem.

Har alla skogkatter (med stamtavlor) toffsar på öronen eller finns det de som inte har det?

GoneRaven
0

Alla har nog det.

Sagolika
0

Nej, alla skogkatter har inte tofsar, men det är önskvärt att de har det. En del har bara små "tofsanlag" och då kan de ge sina avkommor tofsar.

EvaSe
0

Hejsan

Nej det är många som saknar tofsar eller har väldigt små.

/EvaS

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Jourhemmet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sagolika, kan den här lille pojkens pappa möjligtvis vara skogis?

Busangardens
0

Tack för svaren.

Sagolika
0

Kan visa två syskon som fick väldigt olika. Först Orianne med i princip inga eller väldigt lite tofsar.

Busangardens
0

Vad fin hon var.

Sagolika
0

Sen Bijou, en helsyster från samma kull med rejäla tofsar. Pappan till kullen har stora tofsar, mamman lite mindre men mer än tofsanlag. Ändå blev det så olika. Störst chans för tofsar är det nog om både mamman & pappan samt gärna även övriga släktingar har rejäla tofsar :)

Sagolika
0

#4. Möjligheten finns ju, men utan stamtavla är det en långhårig, jättesöt huskatt. Den är inte jättelik en "ren" skogis, men vissa likheter finns det.

Busangardens
0

Ok. Kan de ha enbart ett par strån också?

line84
0

Väldigt olika. Jag har en skogis som inte har några toffsar alls. Och en som har ganska bra toffsar. På utställning ger toffsar inga poäng, men det är klart önskvärt.

Sagolika
0

Ett exempel på en riktigt fin renrasig skogkattunge med stamtavla, 6 veckor gammal på bilden. Ett fantastiskt fint trekantigt huvud och stora, välplacerade öron med raka ytterlinjer.

S*Golden Oracle's Sweet Child O'mine heter hon.

Sagolika
0

#10. Ja.

Förresten, om du är portad från Norsk skogkatt iFokus utan att du blivit varnad eller dig veterligen har gjort något fel, så fråga moderatorn varför. Det hade jag gjort om jag var du Glad

Busangardens
0

#13 Ok, tack igen för svaret.

Jag är portad från många sajter utan att veta varför. Moderator antar jag du menar Sajtvärd? Tyvärr vet jag inte vem som är Sajtvärd på respektive sajter eller så minns jag inte namnen.

Sagolika
0

På Norsk skogkatt kan du i alla fall skicka ett pm och fråga David.

Busangardens
0

#15 Nope. Jag är portad från att kontakta honom annars hade jag frågat.

Sagolika
0

Då kanske han eller någon annan Sajtvärd kan svara dig antingen i tråden eller pm:a dig.

chilisalsa
0

Nu vet jag ju inte om det här gäller dig på något vis…

Men jag har varit med om att många med bokstavsdiagnoser blivit utslängda på "grumliga grunder". Många har dock "återaccepterats" och blivit uppskattade medlemmar när de deklarerat sitt "handikapp" på ett öppet sätt. Vissa varianter har ju en naturlig förmåga att av andra uppfattas som aviga och otrevliga. Men iom att de har deklarerat öppet att det är så och att det inte behöver betyda något, så har de fått vara med i gänget på lika villkor… Man tar hänsyn när man vet om lixom…

Medarbeterare på Kost

[Maine]
0

Ta upp problemet med respektive Sajtvärd, det brukar inte vara populärt att diskutera andra sajters värdar och deras förhållningssätt. Varje Sajtvärd gör som de vill på deras sajt. Vi är bara gäster hos dom! Glad

Vi får ju "bara" en version, det kan finnas andra orsaker till att du är portad, men det har ju inte vi med att göra. Vill inte vara dum på något vis, men det hjälper absolut inte att prata om andra sajtvärdar, och varför de handlar som de gör.

Om det inte går att kontakta sajtvärden, så finns ju Support.

Busangardens
0

#18 Det vet dem redan. och jag är medveten om vart personer med bokstavsdiagnoser står i en dels ögon dock behöver så inte vara fallet här.

#19 Jag disskuterar inte andra sajtvärdar, svarade bara på det Sagolika skrev. Jag vet bara att jag knappt skrivit något på de sajter inte heller brytit mot några regler men som sagt varje värd gör som de vill men de kunde ha skickat PM och motiverat varför om nu en vättig anledning finns, en jag inte vet om… men men.

[Maine]
0

#20  Jo, du skriver faktiskt om hur de beter sig och inte.. Flört

Busangardens
0

#21 Vart då?

[Maine]
0

#22  i #16, 20 ex.vis.. men det är så jag uppfattar det, kanske ingen annan. Flört

Busangardens
0

#23 Det är nog du som uppfattar det så för det var inte åt det hållet jag lutade.

Hur som helst har jag fått svar på min fråga nu i alla fall angående skogkatter och toffsar.

Jourhemmet
0

Det blev vääääldigt OT i den här tråden  Flört

[Maine]
0

Ja, det är väl sånt man får rääääkna med. ;)

prodigy
0

Är du säker på att du verkligen är portad?

Jag vet att medlemmar vid flera tillfällen trott sig vara det men att det i själva verket bara blivit något fel. För visst är sajtvärden skyldig att både varna och skicka ett PM om man blir portad?! Någon som vet?

[Maine]
0

Jag kan nog säga med 99% säkerhet att varje Sajtvärd gör precis dom den vill, de bestämmer övrr sin sajt. Så visst, de kan stänga av någon hur dom happ omde känner för det! Vi medlemmar är besökare och sköter man sig inte av nån anledning så kan man bli utesluten. Sen avgör ju varje Sajtvärd hur de går tillväga.. Om de vill pm:a orsak innan avstängning eller inte.

Jag är glad över att folk vill vara sajtvärdar!

AgnetaB
0

#28 låter konstigt för mig att ej veta vad för fel jag gjort så jag kan ändra mig.  Går det verkligen till så? Låter lite obehagligt.

[Maine]
0

Det KAN gå till så, det är helt upp till sajtvärden, man får läsa sajtens regler då man blir medlem, alla har inte samma regler, så man kan bli lite konfunderad ibland! ;)

Busangardens
0

Jag har bara skrivit en till fyra inlägg på de sajterna rörande frågor som har med sajternas ämne att göra och inte misskött mig i trådarna. Är portad för det eller Tillträde Nekas som det står.

Men som sagt nu blev det OT.

prodigy
0

#31 Jag är övertygad om att du inte är portad utan att något blivit fel. Du bör kunna skicka ett pm till sajtvärden, det ska gå även om du inte kommer in på sajten…

Busangardens
0

#32 Svårt när man även är portad att skicka PM till de man ska vända sig till.

Kan vi kanske fortsätta detta i PM istället för direkt på forumet. Jag vill verkligen inte peka ut någon.