Kattungen kräktes
Har en kattunge hemma på fyra månader, som kräktes tidigare idag. Cirka 2 timmar efter att han ätit. Han stod ett bra tag och hulkade sig efteråt men det kom ingenting mer då. Nu så verkar han tröttare än vanligt, har legat sen dess (kräktes klockan 13) och sovit. Tempat honom och det låg på 39,2. Har läst olika siffror om vad temepn ska vara, en del säger att det är normalt och andra säger att det är högt. Har tyvärr aldrig tempeat honom innan så vet inte vad han brukar ha.
Bör jag vara orolig eller händer det att dom kräks? (aldrig gjort innan och vad jag vet har han inte fått i sig något olämpligt)

Det händer att katter kräsk, det är inget konstigt. Det kan bero på att han ätit för fort, eller att det var nåt i maten som magen inte gillade.
Om han har feber är ju svårt att säga, noral temperatur är ju 38, så jag skulle gissa på att han har feber, framförallt eftersom du beskriver honom som väldigt trött.

39,2 grader är inte normalt, jag hade åkt med en gång till veterinären då jag anser att det är bättre att åka en gång för mycket.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Tempade honom igen nu eftersom jag inte gjort det sen då när han kräktes och nu var det bara på 38,3 och då har han somsagt ändå legat och sovit i flera timmar. Han verkar fortfarande tröttare än vanligt dock, vill inte leka med det jag erbjuder som han brukar göra
Kan kattungar få febertoppar de också precis som barn?
Jag har varit inne med en jouriskatt en gång som hade kattsnuva och hade 39.5 i temp. Veterinären tyckte inte att den tempen var någon fara.